١٨٠٠ كارگر پيماني پتروشيمی وارد سومین روز اعتصاب خود شدند

امروز ١٠ اسفند كارگران پیمانی پتروشیمی تبریز با خواست تبدیل استخدام خود از شكل پیمانی بصورت قرارداد دائم برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب زده و در مقابل این شركت تجمع اعتراضی برپا كردند. بنا بر اخبار منتشر شده، حدود ١٨٠٠ كارگر متخصص بصورت پیمانكاری و با قرادادهای موقت در این مجتمع به كار اشتغال دارند. كارگران میگویند با وجود اینكه بنا بر مصوبه خود جمهوری اسلامی، استخدام كارگران متخصص و فنی پیمانی باید به قراردادی دائم تبدیل شود، اما مدیران این مجتمع به بهانه اینكه دستور اجرای این مصوبه را باید وزیر نفت صادر كند، از اجرای آن سرباز زده و آنها را بصورت پیمانی به استخدام در آورده اند. بسیاری از این كارگران حتی دارای سوابق كاری طولانی هفده سال هستند.
هم اكنون بخش عظیمی از كارگران ایران بصورت استخدامهای پیمانی با قراردادهای موقت و بعضا حتی سفید امضا به كار اشتغال دارند. شكلی از استخدام برده وار كارگر كه در آن دست كارفرما برای تحمیل بدترین شرایط كار به كارگران باز گذاشته شده و بیكارسازی و از دست دادن كار همواره این كارگران را تهدید میكند. از همین رو اعتصاب ١٨٠٠ كارگر پتروشیمی تبریز با خواست استخدام قرارداد دائم یك اقدام مهم از سوی این كارگران است و بطور واقعی در مقابل دیگر بخش های كارگری راه نشان میدهد.
واقعیت اینست كه شرایط انقلابی امروز جامعه بهترین فرصت برای جلوی صحنه آمدن كارگران با خواستهای تعرضی خود و قرار گرفتن در صف مقدم اعتراضات كل جامعه است.
١٨٠٠ كارگر پتروشیمی تبریز نیروی بزرگی هستند كه میتوانند در تداوم همین تجمعات اعتراضی ای كه داشته اند، مجمع عمومی خود را بعنوان یك ركن پایه ای تشكلشان و بعنوان محلی برای تصمیم گیری و متحد ماندن خود، بصورت منظم و در موعدهای تعیین شده تشكیل دهند، نمایندگان واقعی خود را در این مجامع انتخاب كنند و با قدرت اعتراض جمعی شان خواستهای خود را به پش برند. با چنین مبارزه متحدی كارگران پتروشیمی تبریز بدون شك خواهند توانست نه تنها در برابر زور گویی كارفرمایان بایستند، بلكه با خواست استخدام بصورت قرارداد دسته جمعی و افزایش دستمزدهایشان در سطح یك زندگی انسانی به جلو بیایند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ اسفند ١٣۸۹، ١ مارس ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *