كارگران شركت ساختمانی پرهون سنندج دست به اعتصاب زدند

بنا به خبری که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، روز شنبه ٧ اسفند حدود صد نفر از کارگران شرکت ساختمانی پرهون طرح که یک شرکت پیمانکاری در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج است، در اعتراض به ٥ ماه دستمزد پرداخت نشده و عیدی آخر سال خود دست به اعتصاب زدند. در همان لحظات اول این حركت اعتراضی، مدیران شركت و كارفرما (مبنا) در میان كارگران حاضر شده و تلاش به ترساندن و پراكنده كردن كارگران كردند. اما كارگران به اعتراض خود ادامه دادند و در مقابل دفتر شركت جمع شده و بر خواستهای خود پای فشردند. در مقابل اعتراض كارگران، سرپرست كارگاه و مدیران شركت از جمله مهندس نفیعی و مهندس صالحی با گستاخی تمام اعلام داشتند كه هیچ پولی نیست و این اوضاع همه ممالك است. آنها كارگران را یاغی خوانده و تهدید كردند كه اگر به اعتصاب خود ادامه دهند، از نهار خبری نخواهد بود. كارگران معترض با شنیدن این سخنان بر ادامه اعتصاب خود مصمم تر شده و امروز یكشنبه ٨ اسفند به اعتصابشان ادامه داده و در مقابل دفتر شركت تجمع كردند. كارگران شركت ساختمانی پرهون خواهان دستمزدهایشان هستند.
دستمزدهای پرداخت نشده معضل بخش عظیمی از كارگران است. هم اكنون در مراكز مختلف كارگری در شهر سنندج در رابطه با همین موضوع و در برابر بیكارسازیها اعتراض و مبارزه جریان دارد. در شرایطی كه موج جدیدی از اعتراض كل جامعه را فراگرفته است، بهترین فرصت است كه این مبارزات را متحد و همزمان كرد. بهترین فرصت است كه بار دیگر مجمع عمومی نمایندگان كارخانجات مختلف را تشكیل داد و برای ادامه این اعتراضات برنامه ریزی واحد داشت.
كارگران كارخانجات سنندج تجربیات ارزنده ای از جلب حمایت مردم شهر و شركت فعال خانواده های كارگری در اعتراضاتشان دارند، جا دارد كه كارگران پرهون سنندج بكوشند تا از همه این تجربیات سود جویند، به تجمات اعتراضی همراه با خانواده های خود ادامه دهند و با اطلاع رسانی وسیع بیشترین حمایت مردم را جلب كنند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٨ اسفند ١٣۸۹، ٢٧ فوریه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *