اعتصاب بخشهايی از کارگران پالایشگاه آبادان

کارگران شش ماه است دستمزد دریافت نکرده اند
بنا بر خبر منتشر شده در وب لاگ انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ۶۰۰ نفر از کارگران قراردادی شاغل در بخشهای مختلف پالایشگاه آبادان از جمله فاز ٣ و شركت ساختمانی نصب پالایشگاه آبادان از ٢٥ بهمن در اعتراض به ۶ ماه حقوق پرداخت نشده خود دست به اعتصاب زدند . مسئولین پالایشگاه آبادان كارگران را مرتب سردوانده و میگویند پیمانكار بخش خصوصی باید دستمزدهای آنان را بپردازد و ربطی به پالایشگاه ندارد. این ٦٠٠ كارگر نه تنها ٦ ماه دستمزد خود را نگرفته اند، بلكه دستمزد آنان یك سوم و بعضا حتی یك ششم دستمزد كارگران رسمی است. بنا بر این خبر كه روز ٤ اسفند منتشر شده، این اعتصاب ادامه دارد و كارگران اعلام كرده اند تا رسیدن به خواست هایشان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
بنابر خبر دیگری صبح روز ۲۵ بهمن ماه بیش از ۵۰ تن از کارگران پالایشگاه نفت آبادان در اعتراض به بیکاری، دست به اعتصاب زدند. این خبر می‌افزاید: کارگران پالایشگاه نفت آبادان در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان در قبال وضعیت معیشت خود در مقابل درب پالایشگاه بر روی زمین دراز کشیدند و مانع رفت و آمد به پالایشگاه شدند. در پی این حرکت اعتراضی مامورین نیروی انتظامی و حراست پالایشگاه سریعا خود را به محل تجمع رساندند و سعی در متفرق کردن کارگران معترض داشتند. این دومین تجمع این کارگران در اعتراض به بیکاری در مقابل پالایشگاه می‌باشد.
پالایشگاه آبادان بزرگترین و قدیمی ترین واحد تولیدی در ایران است. ٦٠٠ نفر از کارگران بدون اینکه شش ماه دستمزدی بگیرند٬ بین مسئولین پالایشگاه و شرکت پیمانکار خصوصی سرگردان مانده اند. این كارگران در اعتراض به همین موضوع و بیكارسازیها تجمعاتی داشته اند. از جمله طی سال جاری در این پالایشگاه کارگرانی که از کار بیکار شده بودند در دو دونوبت دست به اعتصاب زده و در مقابل درب اصلی پالایشگاه آبادان تجمع كرده اند. دستمزد كارگران باید فورا پرداخت شود. دعوای سرمایه داران و رقابت آنان٬ ربطی به کارگران ندارد.
ما همه كارگران پالایشگاه نفت را به حمایت از خواست های كارگران معترض فرا میخوانیم. اخراج و بیكارسازی باید متوقف شود. دستمزد كارگران باید فورا پرداخت شود. به كارگران بیكار باید بیمه بیكاری مكفی پرداخت شود. اینها حقوق اولیه و بدیهی همه كارگران است و باید با قاطعیت و متحدانه از آن دفاع كرد.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٥ اسفند ١٣۸۹، ٢٤ فوریه ۲۰١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *