دور تازه ای از اعتراضات توده ای در ایران شروع میشود!

تظاهرات و درگیری های وسیع خیابانی در تهران و سایر شهرهای ایران در روز ٢۵ بهمن که تحت تاثیر مستقیم انقلاب در تونس و مصر و بر متن نفرت عمیق مردم از جمهوری اسلامی شکل گرفت، نشانه دور تازه ای از مبارزات مردم ایران برای بزیر کشیدن این حکومت است. این بار زمینه و محمل و بهانه اعتراضات خیابانی، تقلب انتخاباتی و درگیریهای جناحهای حکومتی نیست بلکه انقلاب هائی است که به سرعت توانسته اند خامنه ای های نظام خودشان را بزیر بکشند و افق و امید و اطمینان به پیروزی را در میان توده مردم در کل منطقه و مشخصا در جامعه ایران که با خیزش ۸۸ خود آغازگر این موج بود، بیش از پیش و در ابعادی بیسابقه دامن بزنند و زنده کنند.
اعتراضات وسیع خیابانی در ٢۵ بهمن در واقع یک شکل بروز مشخص انفجار اجتماعی است که سران حکومت از مدتها قبل در انتظارش بودند و درمورد آن به یکدیگر هشدار میدادند. اکنون این رویاروئی در دل موج انقلاب وسیعی که منطقه را فراگرفته و با امید و افق روانه کردن خامنه ای بدنبال دیکتاتورهائی که درعرض چند هفته بزیر کشیده شدند، آغاز شده است.
شعارهای محوری اعتراضات خیابانی ٢٥ بهمن مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای بود و برای توده مردم این شعارها معنائی بجز سرنگونی کل سیستم و نظامی که خامنه ای مظهر و سمبل آن است ندارد. جامعه ایران مدتهاست خواست سرنگونی جمهوری اسلامی را صریح و روشن اعلام کرده است. مردم میخواهند دیکتاتور برود چون میخواهند بساط مذهب را از دولت و قوانین و سیستم آموزشی جامعه جمع کنند، میخواهند خامنه ای و کلیه سران حکومت را بجرم سی سال جنایت علیه مردم بمحاکمه بکشند، میخواهند همه زندانیان سیاسی آزاد شوند، ماشین سرکوب درهم شکسته شود و ارگانهای سرکوب از بسیج و سپاه و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات تا اداره حراست و گارد ویژه و لباس شخصی ها و غیره منحل شوند، میخواهند هیچ نشانه ای از تبعیض و بیحقوقی و تحقیر در حق زنان باقی نماند و بیکاری و فقر و گرانی و بی تامینی از جامعه رخت بر بندد و در یک کلام مردم میخواهند دیکتاتور و دیکتاتوری برود تا به یک نظام و جامعه آزاد و برابر و مرفه و انسانی برسند. اینها جوهر و مضمون و هدف انقلاب مردم در ایران است. تجربه انقلاب مصر و تونس این واقعیت را برجسته کرد که بدون طرح شفاف و روشن و صریح این اهداف و خواستها انقلاب مردد و متوهم میشود و میتواند به بیراهه کشیده شود. حزب کمونیست کارگری با تمام توان تلا ش میکند که این خواست ها در همه اعتراضات به پرچم مبارزه مردم تبدیل شود.
بيست و پنج بهمن يك بار ديگر تاكيد كرد كه علیرغم اینهمه سرکوب و بگیر و ببند و علیرغم اینهمه اعدام و شکنجه و جنایت، مردم ایران مصممند که خود را از شر اين حكومت خلاص كنند و خواهند كرد. حزب کمونیست کارگری کارگران، جوانان، زنان و کلیه مردم معترض را فرامیخواند که خود را برای گسترش مبارزه و اعتراض و اعتصاب و دور دیگری از انقلاب برای سرنگونی حکومت اسلامی آماده کنند.
سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد انقلاب، زنده باد سوسیالیسم
حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ فوریه ٢٠١١، ٢٦ بهمن ١٣٨٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *