دولت هلند امکان محاکمه جمهوری اسلامی در یک دادگاه بین المللی را بررسی میکند

پارلمان هلند روز چهارشنبه ۹ فوریه (۲۰ بهمن) با حمایت از پیشنهاد حزب سبزها، خواهان بررسی امکان محاکمه جمهوری اسلامی در دادگاه بین المللی به خاطر ممانعت از امداد رسانی به شهروند هلندی زهرا بهرامی شد.این مصوبه پارلمان هلند، دولت این کشور را موطف می سازد تا با آغاز یک پروسه حقوقی ، امکان عملی شدن محاکمه رژیم اسلامی را بررسی کند. در همین ارتباط و در اعتراض به اعدام زهرا بهرامی، کلیه سفرای کشورهای اتحادیه اروپا امروز بیست و دوم بهمن از شرکت در مراسمهای دولتی حکومت اسلامی خودداری نمودند.
بی شک دولت هلند میتوانست برای نجات زهرا بهرامی خیلی پیش از اینها اقداماتی را در دستور کار بگذارد و از اعدام او جلوگیری نماید. سکوت چند ماهه دولت هلند برای جنایتکاران رزیم اسلامی بمثابه چراغ سبزی بود که در پناه آن بتوانند زهرا بهرامی را بزعم خود در سکوت و ابهام اعدام نماید. اما ما به همراه خیل وسیع آزادیخواهان در خارج کشور اجازه ندادیم این جنایت آدمکشان اسلامی در سکوت برگزار شود. دولت هلند امروز به تقلا افتاده است تا خود را از این معرکه بدر ببرد و سکوت خود را که منجر به اعدام زهرا بهرامی شد، با اقداماتی اینچنینی لاپوشانی نماید. دولت هلند میتواند در اولین قدم خود سفارتخانه جمهوری اسلامی را برای همیشه ببندد.
واحد هلند حزب کمونیست کارگری ایران اعلام میکند که مردم ایران خواستار دستگیری و محاکمه تمامی سران رژیم اسلامی بجرم جنایت علیه بشریت است. این اولیه ترین مطالبه مردم ایران است. اما ما در پروسه حقوقی و سیاسی کنونی دولت هلند که فقط به مورد زهرا بهرامی مربوط میشود، هم دخالت خواهیم کرد. اسناد ما در این زمینه و موارد مشابه که در چند روز آینده برای احزاب پارلمانی ارسال خواهد شد، میتواند به این پروسه حقوقی و سیاسی سرعت بخشد. ما تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا اجازه ندهیم این پرونده اسیر دالانهای بورکراسی دولت هلند گردد.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- واحد هلند
١١ فوریه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *