تشديد فشار بر نمایندگان کارگران هفت تپه

كارگران اخراجی نیشكر هفت تپه باید فورا سركار خود بازگردند، رضا رخشان باید از زندان آزاد شود

بنا بر خبر منتشر شده از سوی کمیته هماهنگی، دور جدیدی از فشار علیه کارگران اخراجی هفت تپه آقایان علی نجاتی، فریدون نیکوفرد، جلیل احمدی، قربان علیپور، رضا رخشان و محمد حیدری مهر كه نمایندگان محبوب و اعضای هیات مدیره سندیكای كارگران نیشكر هفت تپه هستند، آغاز شده است. دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی با همکاری اداره ی کار بر نمایندگان کارگران هفت تپه که مدت زیادی است از کار اخراج شده اند فشار می آورند تا با اعلام رضایت کتبی با کارفرما تسویه حساب كامل كرده و اقدام به عقد قرارداد جدید کاری به مدت یک سال نمایند. جمهوری اسلامی و كارفرمایان كه در برابر صف متحد كارگران نیشكر هفت تپه ناتوان از اخراج مستقیم این كارگران هستند، در واقع میكوشند تا با چنین توطئه ای و تبدیل استخدام رسمی این كارگران به قراردادهای موقت یك ساله ، زمینه های اخراج قانونی آنها را فراهم سازند. بعلاوه آنها با این كار حتی عملا علیه سندیكای نیشكر هفت تپه توطئه كرده و میخواهند دست این كارگران معترض را كه نمایندگان منتخب كارگران هستند، از تشكل خود كوتاه كنند و سندیكا را به تعطیلی بكشانند.
در ادامه همین فشارها حراست کارخانه نیز به جمع تعدادی از کارگران در کارخانه حمله برده و در حالی که آنها در حال جمع آوری کمک مالی برای همکاران اخراجی خود بودند، آنان را مورد تهدید قرار داده و مانع انجام این كار شدند. علی نجاتی، فریدون نیکوفرد، جلیل احمدی، قربان علیپور، رضا رخشان و محمد حیدری مهر نمایندگان كارگران و اعضای هیات مدیره ی سندیکای کارگران نیشكر هفت تپه، بخاطر تلاششان برای ایجاد تشكیل سندیكا و دفاع از حقوق كل كارگران برای دریافت بموقع دستمزدهایشان، بارها دستگیر و زندانی شده و مدتهاست كه از كار خود اخراج شده و زیر شدیدترین فشارها قرار دارند. در همین رابطه رضا رخشان شش ماه حكم زندان گرفته و هم اكنون در بازداشت بسر میبرد.
كارگران نیشكر هفت تپه با مبارزات متحد خود توانسته اند تشكل خود، سندیكای نیشكر هفت تپه را تشكیل دهند. توانسته اند در مقابل دستمزدهای پرداخت نشده بایستند و مدیریت را وادار به پرداخت فوری دستمزدهایشان كنند. توانسته اند جلو متوقف شدن تولید كارخانه را بگیرند و كاری كنند كه نه تنها بیكارسازیها متوقف شود، بلكه حتی قرارداد هشتصد نفر از كارگران این كارخانه به قرارداد رسمی تبدیل شود. با همین قدرت میتوان، كارگران اخراجی را به كارخانه بازگرداند و رضا رخشان را از زندان آزاد ساخت.
یك نقطه قوت كارگران نیشكر هفت تپه صف متحد این كارگران است. از جمله ایجاد صندوق همبستگی مالی با كارگران زندانی و كارگران اخراجی یك دستاورد بزرگ جنبش كارگری است كه علیرغم اینكه كارگران این كارخانه بارها و بارها بخاطر انجام این كار و كمك به رهبران محبوب خود مورد حمله و تعرض حراست كارخانه قرار گرفته اند، اما همچنان به این همبستگی ادامه داده و با این كار در واقع از مبارزات متحد خود پاسداری كرده اند. این سنت را باید ادامه داد.
مبارزات كارگران نیشكر هفت تپه شایسته بیشترین همبستگی هاست، با تمام قوا خواهان بازگشت به كار كارگران اخراجی این كارخانه و آزادی فوری رضا رخشان و همه كارگران زندانی از زندان شویم.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ بهمن ١٣۸۹، ١٠ فوریه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *