سعید به نژاد از کارگران مجروح ایران خودرو جان باخت

بنا بر خبرها و با كمال تاسف روز ١٥ بهمن يكی دیگر از كارگران مجروح فاجعه كشتار كارخانه ایران خودرو به نام سعید به نژاد كه در بیمارستان بستری شده بود، جان باخت. جان باختن سعید به نژاد را به خانواده اش، به كارگران ایران خودرو و به همه كارگران تسلیت میگوییم.
یاد این كارگر جانباخته را با تجمع اعتراضی مان و با شرکت گسترده در مراسم بزرگداشت او گرامی بداریم. آمار دقیق قربانیان این فاجعه درناك را كسی نمیداند. آمار از رقمی بین ٨ تا ١٥ نفر حكایت دارد و جمعی از کارگران ایران خودرو خواهان روشن شدن اسامی و تعداد دقیق کارگران جانباخته شده اند. مجمع عمومی بزرگمان در كارخانه را تشكیل دهیم و خواهان روشن شدن تعداد دقیق جانباختگان و مجازات عاملین این كشتار، تامین زندگی خانواده های جانباختگان برای داشتن یک زندگی انسانی، لغو اضافه کاری اجباری و افزایش چند برابر دستمزد، انحلال حراست و پایان دادن به این شرایط برده وار كار در ایران خودرو شویم. تعدادی از كارگران ایران خودرو در جریان این اعتراضات دستگیر شده و همچنان در بازداشت بسر میبرند. خواهان روشن شدن لیست و اسامی همه كارگران بازداشت شده و آزادی فوری آنها شویم.
نجم الدین مدیر كارخانه، روز ١٥ اسفند را موعد پاسخگویی به خواستهای كارگران اعلام كرده و قول تشکیل شورای اسلامی داده است. اینها میخواهند وقت بخرند و سپس با تشکیل شورای اسلامی، مبارزات کارگران را مهار کنند. نباید به آنها فرصت بدهیم. باید مجامع عمومی خود را برگزار کنیم و نمایندگان واقعی خود را بدون دخالت کارفرما و حراست و سایر ارگانهای وابسته به کارفرما و دولت انتخاب کنیم. ایجاد تشکل حق مسلم ما و امر خود ما کارگران است. یک خواست مهم کارگران ایران خودرو پایان دادن به شرایط ناامن کار در این کارخانه است و این تنها در صورتی عملی میشود که خود کارگران و نه کارفرما بر شرایط ایمنی محیط کار نظارت داشته باشند. ایجاد کمیته ایمنی کار توسط کارگران حق مسلم کارگران است و باید به نیروی خود کارگران و با اتکا بر مجمع عمومی تشکیل شود و به کارفرما تحمیل شود.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ بهمن ١٣۸۹، ٦ فوریه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *