کارگران ایران خودرو قاتلان همکاران خود را میشناسند

بنا به گزارشی که به حزب كمونيست كارگري ايران رسیده است، ساعت يازده و نيم شب ٥ بهمن، کامیون حامل باری که در حال وارد شدن به کارخانه بود، ترمزش برید و متاسفانه به جمعی از کارگران شیفت شب که از همان در وارد کارخانه میشدند برخورد کرد که در اثر آن تعدادی از کارگران جانشان را از دست دادند و تعدادی نیز بشدت مصدوم شدند. ایلنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی از شش کشته در کارخانه و دو کشته در بیمارستان خبر میدهد. این واقعه کارگران را شوکه کرد و با انفجار خشم آنها مواجه شد. کارگران بلافاصله دست از کار کشیدند و ضمن تلاش برای نجات جان همکاران مجروح خود، خشم و انزجارشان را نسبت به این واقعه و عاملین واقعی آن یعنی روسای کارخانه و حراست و غیره نشان دادند و با عوامل مزدور وزارت اطلاعات یعنی حراستی ها درگیر شدند.
کارگران جنازه یکی از همکاران خود را از دست مزدوران بیرون میاورند و او را بر سر دست گرفته و با شعار مرگ بر نجم الدین (مدیر عامل کارخانه) شروع به اعتراض میکنند و خشم خود را نسبت به این واقعه تکان دهنده نشان میدهند. حراستی ها بلافاصله دست به کار میشوند و موفق میشوند تعدادی از کارگران را از کارخانه بیرون کنند اما کارگران با آنها درگیر میشوند و در داخل و خارج کارخانه شعار میدهند و اعتراض میکنند. کارگران تمام شب را مشغول اعتراض بودند و صبح امروز مزدوران گارد ویژه نیز از تهران و کرج به ایران خودرو اعزام میشوند و کارخانه را محاصره میکنند که اعتراض کارگران را بخوابانند. طبق گزارش یکی از خبرنگاران حزب به سرويس هاي انتقال كارگران شيفت صبح گفته شده است كه كارخانه تعطيل است. اما كارگران با تلفن و اس ام اس همه را خبر كرده اند. کارگران نیز امروز چهارشنبه را عزای عمومی اعلام کرده اند.
اسامی٤ نفر از کارگران جانباخته تا کنون به شرح زیر اعلام شده است: ولی الله رحمانی، مصطفی خضری، سعید شفیع خانی و میرمحسن حسینی.
کارگران، روسا و مدیران کارخانه و حراستی ها را عامل کشتار کارگران میدانند و نفرت خود را با شعار مرگ بر مدیر عامل نشان میدهند. مدیریت کارخانه به کمک حراستی های وزارت اطلاعات کارخانه را به پادگان تبدیل کرده و هرنوع اعتراض کارگران به شرایط ناامن محیط کار را سرکوب میکنند. تاکنون چندین کارگر این کارخانه از جمله پیمان رضی لو در اثر ناامنی محیط کار جان باخته اند. حتی مسیر رفت و آمد کارگران به کارخانه ناامن است و مسیر ویژه ای برای رفت و آمد امن کارگران وجود ندارد. طبق گزارشی که توسط جمعی از کارگران ایران خودرو منتشر شده است، حتی مسیر کارخانه به پارکینگ بیرون کارخانه نیز بشدت ناامن است و کوچکترین اقدامات ایمنی نشده است. شرایط کار در این کارخانه چنان ناامن است که حتی ایلنا خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز میگوید كاميون “هوو” که شب گذشته ترمزش برید و به کارگران برخورد کرد، كاميون مشكل داری است كه رانندگان آن بارها نسبت به كيفيت آن اعتراض کرده اند. راننده این کامیون نیز بیمار بوده و او را مجبور به حمل بار کرده بودند. کارگران به درست ایران خودرو را قتلگاه کارگران مینامند و خواهان محاکمه قاتلان رفقای خود شده اند.
حزب کمونیست کارگری جانباختن کارگران ایران خودرو را به بستگان عزیزان جانباخته و به کلیه کارگران ایران خودرو و سایر مردم تسلیت میگوید و همراه با کارگران ایران خودرو عاملان این کشتار را محکوم میکند. عاملان این کشتار همانها هستند که اعتراض کارگران به این شرایط را سرکوب میکنند. همانها هستند که دستور تیراندازی به کارگران خاتون آباد را در ٤ بهمن سال ٨٢ صادر کردند و چهار نفر از آنها را به قتل رساندند. عاملان این کشتار، حکومت اسلامی، نظام کثیف سرمایه داری اسلامی و ماشین سرکوب و جنایتی است که هر اعتراضی را با گارد ویژه و حراست و زندان و شکنجه جواب میدهد. این ماشین سرکوب و جنایت و نظام کثیفی که حکومت اسلامی از آن پاسداری میکند، باید در هم شکسته شود و بدست توانای کارگران و مردم در هم شکسته خواهد شد.
حزب کمونیست کارگری از دهها هزار کارگر ایران خودرو در سراسر کشور، از کارگران کلیه مراکز کارگری، از دانشجویان دانشگاههای مختلف و از همه مردم آزادیخواه میخواهد کشتار کارگران ایران خودرو را محکوم کنند، در مراسم بزرگداشت کارگران جانباخته هرچه وسیعتر شرکت کنند، یاد آنها را به هر شکل که میتوانند گرامی بدارند، عکس آنها را در همه مراکز کارگری و دانشگاهها نصب کنند، و این واقعه را به همبستگی بزرگ و سراسری با کارگران در سراسر کشور و علیه حکومت کثیف و دزد و چپاولگر سرمایه داران تبدیل کنند. این یک واقعه بزرگ است که باید با اعتراض سراسری و بزرگ در سراسر کشور پاسخ گیرد.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٦ بهمن ١٣٨٩، ٢٦ ژانویه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *