تجمع اعتراضی کارگران شرکت تبریز ساختمان یازده ماه دستمزد کارگران پرداخت نشده ست!

به گزارش ایلنا٬ صد نفر از کارگران معترض شرکت تبریز ساختمان در اعتراض به عدم دریافت یازده ماه دستمزد و پرداخت نشدن سه سال عیدی و حق سنواتشان٬ در مقابل استانداری گیلان تجمع برپا کردند!
کارگران شرکت تبریز ساختمان٬ مجری پروژه قطعه پنج راه آهن قزوين ــ رشت هستند که از سال ١٣۸٦ به استخدام این شرکت در آمده اند.
کارگران معترض میگویند شرکت با فریبکاری و کلاه برداری علنی٬ با ما تسوبه حساب میکند و با کشیدن چک بی محل زندگی ما و خانواده ما را به بازی گرفته است. چک های بانکی صادر شده از طرف شرکت برگشت می خورد و ما بین بانک و شرکت سرگردان هستیم! این درحالی است که صاحبان شرکت در هنگام اجرای شروع پروژه٬ مبلغی حدود هفده میلیارد تومان از دولت بودجه گرفتند٬ اما کارگران یازده ماه است بدون دستمزد مانده اند!
تعداد زیادی از کارگران اين شرکت از دیگر استانها به گیلان آمده اند‌ و در سخت ترین شرايط کاری٬ بدون امکانات اولیه زندگی و حتی خوراک و مسکن مناسب مشغول به کار در شرکت تبریز ساختمان هستند.
نپرداختن دستمزد کارگران و گرسنه نگهداشتن خانواده های آنان یک جرم آشکار است٬ تحمیل چنین شرایط برده واری به کارگران و خانواده هاي آنان نباید بی پاسخ بماند!
حزب کمونیست کارگری ایران٬ ضمن پشتیبانی از اعتراض کارگران شرکت تبریز ساختمان٬ از همه خانواده های آنان می خواهد در تجمعات اعتراضی شرکت کنند! حضور خانواده های کارگران در اعتراضات كارگري یک رکن مهم و موثر جلب حمایت كل جامعه از اين مبارزات است. کارگران با برپایی تجمعات اعتراضی خود نشان میدهند که تحت هیچ شرایطی و با هیچ بهانه ای تحمیل فقر و فلاکت به خود و خانواده هایشان را نمی پذیرند. ما همه كارگران را به تلاش براي برپايي جنبش سراسري افزايش دستمزدها و برای مقابله با بالا كشیدن دستمزدها و تعرضات هرروزه دولت و كارفرمایان به حقوق پایه ای كارگران فرا میخوانیم. با تشکیل مجامع عمومی كارگری، با تماس با دیگر مراکز کارگری و به هم گره زدن اعتراضات خود بطور سراسری، و اعتصابات اخطاری مان و نیز با تلاش برای جلب حمایت وسیع مردم، تعرضات این جانیان را عقب بزنیم.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ دی ماه ١٣۸۹، ١۸ ژانویه ۲۰١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *