تجمع بزرگی در راه است

فراخوان کارگران کیان تایر به تجمع در مقابل وزارت صنایع
بنا به خبري كه در سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران درج شده است، کارگران کیان تایر در اعتراض به عدم تحقق وعده های كارفرمای كارخانه مبنی بر پرداخت دستمزدهایشان از صبح ١٨ دیماه، دست به اعتصاب زدند و هم اكنون اعتراض آنها ادامه دارد. در ادامه این اعتراضات است كه كارگران با نصب بیانیه ای بر روی تابلوی اعلانات كارخانه، فراخوان به تجمعی بزرگ در مقابل وزارت صنایع و معادن داده اند.
در فراخوان کارگران کیان تایر آمده است:
“تجمع بزرگی در راه است. روز یکشنبه ٢٦ دی ٨٩ راس ساعت هشت و نیم صبح تجمعی در مقابل وزارت صنایع برگزار خواهیم کرد. از همه همکاران درخواست میشود با قدرت تمام در این تجمع شرکت کنند.”
بنا بر این گزارش کارگران کیان تایر در طول ٤ ماه گذشته فقط ٥٠ در صد از دستمزد آبان و آذر خود را دریافت کرده اند. همچنین آنها از سالهای گذشته ٤ ماه دستمزد معوقه بعلاوه عیدی امسال خود را طلب دارند. وزارت صنایع طی ماههای گذشته و در طول اعتراضات قبلی کارگران کیان تایر به آنها وعده پرداخت وام ٧ میلیارد تومانی به کارخانه جهت پرداخت مطالبات معوقه کارگران را داده بود اما نه تنها این وام پرداخت نشد، بلکه کارگران در طول ماههای گذشته نیز دستمزد معوقه خود را دریافت نکرده اند. تصمیم کارگران به تجمع در مقابل وزارت صنایع، عکس العمل آنها به این وعده های توخالی و پیگیری مطالبات بحق آنان است.
دستمزدهای پرداخت نشده یك معضل چند ساله كارگران كیان تایر است. كارگران در اعتراض به این موضوع بارها و بارها تجمع كرده اند و الگوهای خوبی از مبارزه متحد را در مقابل جنبش كارگری گذاشته اند. نقطه قوت كارگران كیان تایر اتكاء به مجمع عمومی و تصمیمات جمعی و انتخاب نمایندگان خود و صف متحدشان است. سنتی كه میتواند الگویی برای همه كارگران در همه كارخانجات باشد. شركت فعال خانواده های كارگری، تماس با كارخانجات همجوار و سازماندهی اعتراضات همزمان بر سر خواستهای فوری كارگران و جلب حمایت بخش های دیگر كارگران گامهای دیگری است كه بدون شك كارگران كیان تایر را در موقعیت قویتری برای پیشبرد مبارزاتشان قرار میدهد. امروز میلیونها كارگر و خانواده هایشان با معضل دستمزدهای پرداخت نشده، بیكارسازی، گرانی و فقر و فلاكت روبرو هستند. با مبارزات متحد حول خواستهای سراسری خود و با خواست یك زندگی انسانی، تهاجمات کارفرمایان و حكومت اسلامی شان را عقب بزنیم.
حزب کمونیست کارگری ایران٬ قاطعانه از مبارزات برحق كارگران كیان تایر حمایت میكند و از دیگر بخشهای کارگری میخواهد از خواستهای بحق این كارگران کیان تایر پشتیبانی کنند و به تجمع آنان در مقابل وزارت صنایع بپیوندند. حضور خانواده های کارگران اقدام مهمی از وسعت دادن به دامنه اعتراضات بحق آنان است.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ دی ١٣۸۹، ١٢ ژانویه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *