اخباری از اعتراضات كارگری علیه دستمزدهای پرداخت نشده

كارگران پارس متال برای چندمین بار دست به تجمع اعتراضی زدند
روز ١٥ دی ماه كارگران پارس متال در اعتراض به ده ماه دستمزد پرداخت نشده خود دست به تجمع زدند. به گفته كارگران در این شركت ١٤٠ كارگر قراردادی از كار اخراج شده اند و به كارگران رسمی نیز دستمزدشان پرداخت نشده است.
تجمع اعتراضی كارگران لوله سازی خوزستان در اعتراض به ٢٠ ماه حقوق پرداخت نشده
روز دوشنبه ١٣ دی حدود صد نفر از كارگران لوله سازی خوزستان، در اعتراض به ٢٠ ماه دستمزد پرداخت نشده خود در مقابل ساختمان حراست این شركت تجمع كردند. این اعتراضات ادامه دارد.
تجمع اعتراضی کارگران مجتمع گوشت فارس
روز ١٣ دی كارگران مجتمع گوشت استان فارس، در اعتراض به ٩ ماه دستمزد معوقه و با خواست راه اندازی مجدد شركت دست به تجمع زدند.
مجتمع گوشت استان فارس یکی از قدیمی‌ترین مجتمع های گوشت است كه بیش از ۱۴۰۰کارگر در آن به كار اشتغال داشتند. این كارگران علیرغم ٢٠ تا ٢٦ سال سابقه كار از مزایای بازنشستگی برخوردار نشده اند. اكنون شركت به حال تعطیل درآمده و همه این كارگران در وضعیت معیشتی دشواری قرار گرفته اند.
كارگران لوله سازی البرز دست به اعتصاب زدند
روز ١٢ دی كارگران لوله سازی البرز واقع در جاده قدیم كرج، داخل كفش ملی سابق، در اعتراض به ٤ ماه دستمزد پرداخت نشده خود دست از كار كشیده و در مقابل درب دفتر مدیریت تجمع كردند. این اعتراضات ادامه دارد.
تجمع اعراضی كارگران قند بردسیركرمان
روز ١٢ دی جمعی از کارگران اخراجی کارخانه قند بردسیر در مقابل اداره کار این شهر تجمع اعتراضی برگزار كرده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود و بازگشت به كارشان شدند. در رابطه با این موضوع این كارگران بارها بصورت چمعی به اداره كار و فرمانداری بردسیر مراجعه كرده و در مقابل كارخانه تجمعات اعتراضی برپا كرده اند، ولی تا كنون پاسخی نگرفته اند. كارگران میگویند اگر به ما جواب ندهید برای ادامه اعتراض خود به تهران میرویم.
کارگران شرکت ریسندگی خاور رشت موفق به گرفتن بخشی از طلبهایشان شدند
به گزارش ایلنا ٣٠٠ كارگر شركت خاور رشت بدنبال اعتراضات مكرر خود موفق شدند بخشی از طلبهایشان را دریافت كنند. بنا بر خبر ٧ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات كارگران و بازسازی شركت در اختیار این كارخانه قرار گرفته است كه تا كنون یك میلیارد و نهصد میلیون تومان آن بابت پرداخت مطالبات بازنشستگان بعد از سال ٨٢ و دستمزدهای پرداخت نشده كارگران قراردادی و رسمی اختصاص یافته است. طبق خبر طلب كارگران تا پایان مهر ماه سال جاری پرداخت شده است.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ دیماه ١٣۸۹، ٧ ژانویه ۲۰١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *