محکومیت بهنام ابراهیم زاده به ٢٠ سال زندان یک جنایت آشکار است

بهنام ابراهیم كارگر لوله سازی پلی اتيليون شورآباد شهر ری، فعال کارگری و مدافع حقوق کودک را پس از چندماه زندان و شکنجه و تهدید و پاپوش دوزی، به اتهام “محاربه” به ٢٠ سال زندان محکوم کردند. جرم او تلاش برای متشکل کردن کارگران و مبارزه در راه بهبود زندگی کودکان کار و خیابان است. در روزهای اخیر رضا رخشان دبیر سندیکای کارگران هفت تپه را هم زندانی کردند. رضا شهابی و چندین نفر از فعالین سندیکای واحد نیز همچنان در زندان هستند.
اين احكام تعرض حكومت منفور اسلامی نه فقط به كارگران بلكه به كل جامعه است و بايد پاسخی محكم و قاطع بگيرد. با زندانی کردن كارگراني كه از حقوق ابتدائی خود دفاع كرده اند، حاكمين اسلامی ميخواهند وحشت خود از “فتنه اقتصادی” كه نام رمز اعتصابات آتی كارگران و معلمان و پرستاران و بخشهاي حقوق بگير جامعه است را تسكين دهند. ميخواهند بزعم خود كارگر معترض را مرعوب و ساكت كنند. ميخواهند موج خشم و نارضايتي در ميان كارگران و مردم محروم از گرانی و فقر را عقب برانند. اما ما با قاطعيت اعلام ميكنيم كه اين تلاشی مذبوحانه و محكوم به شكست است. حكومتی با صفوف در هم ريخته نخواهد توانست ميليونها كارگر و يك جامعه به خشم آمده و معترض را با زندان و دستگيری ساكت كند.
در همین هفته گذشته هزاران کارگر از مراکز اقتصادی مختلف دست به اعتصاب زدند و پاسخ این تهدیدات را با نیروی هزاران نفره دادند. گفتند پاسخ شما را با اعتصابات میدهیم. مدیر کارخانه لاستیک بارز کرمان به کارگران اعتصابی گفت شما را به عنوان اغتشاشگر دستگیر میکنیم. فکر میکرد بخشی از کارگران اعتصابی با این تهدید به سر کار برمیگردند اما سایر کارگران نیز دستگاهها را خاموش کردند و کل کارخانه به اعتصاب پیوست. رژیم قدرت مقابله با اعتصابات را ندارد اما تمام تلاشش را میکند که جلو متشکل شدن کارگران را بگیرد. به هردرجه طبقه کارگر متشکل تر باشد این “فتنه” طوفانی تر و رادیکال تر خواهد بود. پس به قلب طبقه کارگر حمله میکنند تا طبقه کارگر را از فعالین و رهبران خود که در تلاش برای متشکل کردن این طبقه و هدایت اعتراضات کارگری هستند محروم کنند. محکومیت بهنام به بیست سال زندان، پیام آشکار حکومت و طبقه مفتخور حاکم به کارگران است که سازمان نمیخواهید! پراکنده و غیر متشکل بمانید!
نمیتوان هست و نیست کارگر را گرفت و نان خالی را هم از سفره خانواده ها دزدید و در حالیکه دزدی های میلیاردی مقامات و مدیران نقل محافل است، با صرف تهدید و دستگیری کارگران را آرام کرد. کسی گوش نمیدهد. اعتصابات و اعتراضات کارگری گسترش می یابد. محکومیت یک فعال کارگری به بیست سال زندان، بی سابقه است و این نشانه وحشت بیسابقه حکومت از گسترش اعتراضات است.
بهنام ابراهیم زاده، رضا رخشان، رضا شهابی، منصور اسانلو، ابراهیم مددی، غلامرضا غلامحسينی و سایر کارگران زندانی و زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند. کارگران باید با تمام قوا از رهبران خود حمایت کنند و در هر اعتصاب و اعتراضی خواست آزادی کارگران دستگیرشده را با صدای بلند اعلام کنند و با تمام قوا به سمت متشکل شدن گام بردارند. خواست آزادی کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید به خواست کل جامعه تبدیل شود.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ دیماه ١٣٨٩، ٦ ژانویه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *