مردم سنندج با شجاعت و قاطعیت نیروهای سرکوب را عقب راندند

طبق گزارشی که به کمیته کردستان حزب رسیده است، امروز چهارشنبه ١٥ دیماه ساعت حدود یك بعدازظهر، نیروهای انتظامی در میدان گاز سنندج راننده ای را دستگیر میكنند. جوان دستگیر شده به دفاع از خود میپردازد و نیروهای انتظامی با باتوم و مشت و لگد او را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. عابرین با دیدن صحنه درگیری، به كمك جوان دستگیر شده میشتابند و در حالی که تعدادشان به سی چهل نفر میرسید، او را فراری می دهند. نیروهای انتظامی با مردم درگیر میشوند و مردم هم آنها را گوشمالی میدهند. تعدادی از نیروهای انتظامی حاضر در محل اقدام به تیراندازی میكنند که در نتیجه آن یک کودک ١٢ ساله زخمی می شود. مردم بلافاصله این كودك را به بیمارستان میرسانند.
طبق گزارشی که یک شاهد عینی برای ما ارسال کرده است، به تدریج چند صد نفر از مردم در محل درگیری جمع میشوند و نیروهای انتظامی را به محاصره خود در می آورند و كارت شناسایی تعدادی از آنها را میگیرند و اسامی و مشخصات فردی و شماره خودرو آنها را یادداشت میكنند. كسی كه تیر اندازی كرده و آن کودک را مجروح کرده بود٬ بنام پوریا فقه سلیمانی بوسیله مردم مورد بازدید بدنی قرار میگیرد.
طبق این گزارش مردم ضمن تنفر عمیق از نیروهای مسلح و سركوبگر رژیم با پختگی و تسلط كامل بر اوضاع٬ اقدامات تحریك آمیز نیروهای سركوبگر را خنثی كردند و اجازه دستگیری هیچكس را به آنها ندادند و به تجمع خود پایان دادند.
كمیته كردستان حزب ضمن محكوم كردن اقدامات سركوبگرانه نیروهای سركوبگر رژیم، به شهامت و ابتكار به موقع مردم سنندج درود میفرستد. همبستگی مردم سنندج که هفته قبل نیز در مقابل تصمیم رژیم به اعدام حبیب لطیفی خود را نشان داد، الگوئی از مبارزه جوئی و آزادیخواهی است که بارها جنایتکاران را به عقب نشینی واداشته است.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
كمیته كردستان حزب كمونیست كارگری ایران
٥ ژانویه ٢٠١١، ١٥ دیماه ١٣٨٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *