دستگیری اعضا خانواده حبیب لطیفی و تعدادی از فعالین شهر سنندج را محکوم میکنیم

روز یكشنبه ٥ دیماه به دنبال به تعویق افتادن اجرای حكم اعدام حبیب لطیفی در سنندج، موجی از خوشحالی مردم سنندج و همه كسانی را كه سرنوشت این زندانی سیاسی را تعقیب میكردند فراگرفت. شب قبل از آن بسیاری از مردم بویژه جوانان بیدار بودند، خبررسانی میکردند و فضای رزمنده ای در شهر شکل گرفته بود.
یکشنبه شب تعدادی از فعالین شهر سنندج و بستگان و دوستان حبیب برای همراهی با خانواده حبیب به خانه پدر او رفته بودند. ساعت نه و نیم شب حدود ٥٠ نفر از نیروهای انتظامی و امنیتی رژیم خانه حبیب را به محاصره در میآورند و به شكلی وحشیانه وارد خانه میشوند. مهمانان و اعضا خانواده را مورد ضرب و شتم قرار داده و با پاشیدن گاز اسپری یكی از خواهران حبیب همانجا بیهوش میشود. بقیه حاضرین در این جمع خانوادگی را دستگیر و با خود به مركز حراست اطلاعات سنندج میبرند.
طبق اخباری كه از فعالین سنندج و همسایگان این خانواده به دست ما رسیده است تا کنون بیش از ٢٠ نفر بازداشت شده اند. گفته میشود تعداد دستگیر شدگان ممکن است به حدود ٤٠ نفر رسیده باشد. بازداشت شدگان كسانی بودند كه به دیدار این خانواده رفته و یا موقع نزدیک شدن به منزل آنها توسط اوباشان رژیم دستگیر شده اند. گفته میشود که منزل لطیفی محاصره بوده و هرکس به آنجا نزدیک میشده دستگیر شده است. از وضعیت دستگیرشدگان خبری در دست نیست.
اسامی ١٦ نفر از دستگیر شدگان عبارت است از: عباس لطیفی پدر حبیب لطیفی، دو تن از برادران او به نام‌های اقبال و ایرج لطیفی، سه تن از خواهران به نام‌های الهه، شهین و بهار لطیفی ، ژیان متی‌پور، پدرام نصراللهی٬ هاشم رستمی٬ زاهد مرادیان٬ محمود محمودی، سعید ساعدی، حمید ملک الکلامی، سیمین چایچی، واحد مجیدی و ژیان ظفری.
طبق خبر دیگری تلفنهای تماس با زندان از صبح روز یكشنبه بعد از ملاقات با حبیب قطع شده است و كسی از داخل زندان سنندج خبر ندارد. آخرین خبر از حبیب لطیفی مربوط به ملاقات او با خانواده اش در صبح یكشنبه است. فضای شهر سنندج بسیار نظامی و امنیتی است و حتی راههای منتهی به سنندج نیز فضائی غیر عادی دارد.
كمیته كردستان حزب كمونیست كارگری ضمن محكوم كردن یورش نیروهای مسلح رژیم به منزل خانواده لطیفی و دستگیری تعدادی از مردم سنندج، خواهان آزادی بی قید و شرط همه دستگیر شدگان و لغو حكم اعدام حبیب لطیفی است. ما از مردم سنندج میخواهیم كه این خانواده را تنها نگذارند. با تجمع در مقابل دادگاه سنندج و به هر شکل دیگری که میتوانید خواهان آزادی همه دستگیر شدگان و لغو حكم حبیب بشوید.
كمیته كردستان حزب كمونیست كارگری ایران
٦ دیماه ١٣٨٩، ٢٧ دسامبر ۲۰۱۰
٠٠٤٩١٦٣٥١١٢٠٢٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *