کارگران کارخانه لوله سازی اهواز ۲۰ ماه دستمزد طلبکارند!

روز شنبه ٤ دي بیش از یکصد نفر از كارگران كارخانه لوله سازی اهواز در اعتراض به ٢٠ ماه دستمزد پرداخت نشده خود، در مقابل ساختمان حراست این شركت دست به تجمع اعتراضی زدند. این چندمین اعتراض جمعی کارگران لوله سازی اهواز طی ماههای گذشته است. ماه گذشته نیز کارگران این کارخانه برای دریافت دستمزدهای معوقه خود چندین ساعت در مقابل فرمانداری اهواز و استانداری خوزستان تجمع اعتراضی برپا کردند و مدتی قبل از آن نیز سیصد نفر از آنان در خیابانهای اهواز راهپيمايی اعتراضی برپا کردند.
زير فشار اعتراضات كارگران بخشي از دستمزد كارگران پرداخت شده است و در حال حاضر كارگران رسمي ١٦ ماه دستمزد و کارگران قراردادی بیشتر از ۲۰ ماه دستمزدهای خود را طلب دارند. تعدادی از کارگران قراردادی‌ نیز طی این مدت اخراج شده اند و به جاي آنان كارگران قراردادي با قراردادهاي يكماهه استخدام شده اند. کارگران لوله سازي اهواز خواهان پرداخت همه طلبهايشان و تعیین تكلیف وضعیت بازنشستگی خود هستند. مديريت شركت مرتب با وعده و وعيد كارگران را سر میدواند و مبارزات كارگران علیه این وضعیت ادامه دارد.
مسئولین دولتی در سال گذشته وعده واگذاري كارخانه به دولت و رسيدگي به وضع كارگران را دادند، اما بعد از مدتي دست به سر كردن كارگران، به آنها گفتند كه در حال فروش سهام كارخانه به بخش خصوصي هستند و حالا مشخص شده است كه اين واحد توليدي حدود ٢٦ ميليارد تومان بدهی بالا آورده است! چه مالكيت خصوصي، چه دولتي فرقي به حال كارگران نميكند. كارگران دستمزدشان را ميخواهند. كارگران خواهان يك زندگي انساني و بهبود شرايط كاری خود هستند. بدهی كارخانه ربطی به كارگران ندارد، كارگران كار كرده اند و باید فورا دستمزدهایشان پرداخت شود.
باید درمقابل این زورگویی و تهاجم به زندگی و معیشت خود در ابعاد میلیونی به میدان آمد. کارگران کارخانه لوله سازی اهواز نمونه های خوبی از مبارزات متحد را داشته اند، این مبارزات قطعا با پشتیبانی دیگر بخشهای کارگری و در سطحی سراسری زودتر به پیروزی خواهد رسید. هیچ کارفرما و دولتی حق ندارد زندگی کارگران و خانواده های آنان را به بازی بگیرد! دولت و کارفرما باید فورا دستمزدهای پرداخت نشده کارگران را بپردازند. در برابر این تهاجمی كه به زندگی كارگران و كل جامعه وارد شده است، حرف كارگران و كل جامعه افزایش فوری دستمزدهاست. کارگران نه تنها دستمزدهای معوقه شان را میخواهند بلکه خواهان افزایش چندین برابر دستمزد خود نیز هستند. دستمزد كارگران باید حداقل و در گام اول همانطور كه خودشان بارها برای آن طومار اعتراضی جمع كرده اند، یك میلیون تومان باشد.
حزب کمونیست کارگری از مردم شریف و آزادیخواه اهواز می خواهد که قاطعانه از کارگران لوله سازی حمایت کنند و همراه با آنان علیه وضعیت اسفناکی که به اکثریت مردم تحمیل شده است دست به اعتراض بزنند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٥ دی ١٣۸۹، ۲۷ دسامبر ۲۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *