تجمع اعتراضی کارگران خدمات پالایشگاه آبادان و کارگران سایپا

صبح دوشنبه بیست و نهم آذرماه، نزدیک به دویست نفر از کارگران بخش خدمات پالایشگاه آبادان در اعتراض به کاهش مبلغ عیدی و پاداش و مزایای آخر سال در پالایشگاه آبادان دست به دو تجمع اعتراضی زدند. کارگران خشمگین که مداوما از سوی ماموران حراست مورد تهدید و خشونت قرار می گرفتند یکصدا خواستار رسیدگی به مطالبات به حق خود بودند.
اخبار رسیده از پالایشگاه آبادن حاکی از آن است که نجمع اعتراضی کارگران مورد هجوم مزدوران حراست قرار گرفت که با ایجاد فضای رعب و وحشت و تهدید به دستگیری مانع ادامه تجمع اعتراضی کارگران شدند. مدیریت شرکت خدمات پالایشگاه و کارفرمای مربوطه با تهدید کارگران برای تسلیم کردن آنان به شرایط جدید اعلام کردند در صورتی که کارگران میزان پرداختی های جدید را نپذیرند٬ حدود هفتاد نفر را از کار اخراج خواهند کرد.
کارگران خدمات پالایشگاه در میتینگ اعتراضی خود فریاد میزدند که با حذف یارانه ها قیمتها سرسام آور افزایش خواهد یافت و تورم زندگی آنان را از هم خواهد پاشید. چطور می توان با دستمزد حدود سیصدهزار تومان حداقل معیشت خود و خانواده را تامین کرد! قیمتها افزایش می یابد و مزایای ما کسر میشود! اگر این دشمنی با کارگران نیست پس چیست! چگونه است که مسئولان پالایشگاه حقوق و پاداشهای گزاف دریافت میکنند اما نوبت به کارگران که میرسد از دریافت همان حقوق و دستمزدهای ناچیزی که خود دولت تعیین کرده است هم محروم مشوند!
كارگران خدماتی شركت سايپا در یازده ماه است حق بیمه دریافت نکرده اند!
صبح دوشنبه ٢٩ آذر ماه ١٢٠ نفر از كارگران خدماتی شركت سايپا در اعتراض به عدم پرداخت حق بيمه خود توسط كارفرمای گذشته در مقابل ساختمان وزارت صنايع دست به تجمع اعتراضی زدند. ٧٠٠ نفر از کارگران٬ ١١ ماه حق بیمه خود را از پیمانکاران شرکت طلب دارند. سازمان تامین اجتماعی به علت عدم پرداخت حق بیمه کارگران از جانب کارفرما٬ از تمدید دفترچه‌های بیمه آنها خودداری كرده است. اين در حالی است كه پیمانكار تاكنون بابت هزینه بیمه آنها مبلغ ٨٠٠ میلیون تومان از شركت دریافت كرده است. کارگران اعلام داشتند اين اعتراضات تا رسیدن به تمامی حقوقشان ادامه خواهد یافت.
حزب کمونیست کارگری از اعتراض به حق کارگران پالایشگاه و سایپا حمایت میکند و کارگران سایر مراکز و مردم آزادیخواه را به حمایت از این اعتراضات فرامیخواند. خبر اعتراضات را باید در سطح شهر وسیعا منعکس کرد، کانونها و جمع های حمایت از کارگران ایجاد کرد و به هر شکل ممکن به اعتراض آنها پیوست. کارگران معترض و خانواده های آنها در این زمینه نقش مهمی را میتوانند به عهده بگیرند و سایر مراکز کارگری و مردم شهر را به حمایت از خواستهای خود به میدان آورند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ آذر ١٣٨٩، ٢١ دسامبر ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *