اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران درمورد جنایت جندالهم در چابهار

روز ٢٤ آذر جنایت هولناکی توسط جریان اسلامی جندالها در چابهار سیستان بلوچستان رخ داد که حداقل ٣٩ کشته و تعداد بسیار بیشتری مجروح برجای گذاشت. این اقدام که توسط دو تروریست انتحاری وابسته به جندالله صورت گرفت، جنایت آشکاری علیه مردم است و از جانب هر انسان شریف و آزاده ای محکوم است.
جندالهه و جمهوری اسلامی ماهیتا هیچ تفاوتی ندارند، هر دو اسلامی، ارتجاعی و ضد آزادی و ضد مردمند. جندالهه خود محصول حاکمیت جمهوری اسلامی است و روش فعالیتش را نیز از جمهوری اسلامی و سایر جریانات تروریست اسلامی آموخته است. زمینه ساز این جریانات نیز خود جمهوری اسلامی است. سیستان و بلوچستان از استانهای بسیار محروم کشور است، فقر و محرومیت غیرقابل توصیف مردم، بیحقوقی و تحقیر آنها، جنایات هرروزه نیروهای سرکوبگر حکومت، اعدام ها و شکنجه های وحشیانه زندانیان و نفس حکومت کثیف مذهبی، به جریانات ارتجاعی مانند جندالهر امکان داده است که تعدادی از جوانان و مردم محروم این منطقه را اجیر و به اقدامات تروریستی و انتحاری وادار کند. اما هیچ درجه از جنایت توسط جمهوری اسلامی علیه مردم سیستان و بلوچستان، ذره ای حقانیت به این جنایت نمیدهد. دو جوان وابسته به جندالله نیز که دست به این عملیات انتحاری زدند خود قربانی این جریان ارتجاعی اند.
این اقدام نه تنها از نظر ضایعه بزرگ انسانی، بلکه از نقطه نظر تاثیرات مخرب سیاسی آن نیز ضربه ای به مبارزه مردم علیه جمهوری اسلامی است. تشدید فضای میلیتاریزه و پلیسی و عقب راندن مردم از روند مبارزه حق طبانه برای احقاق حقوق انسانی خود، از جمله نتایج زیانبار سیاسی این جنایت است. جندالله خود مانعی بر سر همبستگی مبارزاتی مردم و رهائی از شر جمهوری اسلامی است که باید افشا و در میان مردم منزوی شود.
حزب کمونیست کارگری این جنایت را شدیدا محکوم میکند، به بستگان قربانیان این فاجعه تسلیت میگوید و مردم چابهار و سیستان بلوچستان را به طرد نیروهای اسلامی ارتجاعی نظیر جندالله و تشدید مبارزه علیه جمهوری اسلامی فرامیخواند. حزب همچنین سوسیالیست ها و مردم آگاه و پیشرو را به مقابله با تبلیغات مسموم و ارتجاعی جمهوری اسلامی و جریانات تروریستی در جهت ایجاد شکاف و دشمنی میان مردم منتسب به مذاهب مختلف و بلوچ و غیر بلوچ و تلاش برای تقویت همبستگی میان بخش های مختلف مردم حول خواست های آزادیخواهانه و برابری طلبانه و برای سرنگونی جمهوری اسلامی فرامیخواند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٥ آذرماه ١٣٨٩، ١٦ دسامبر ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *