به مقابله با تروریسم اسلامی برخیزیم!

در مورد عملیات انتحاری در استکهلم
عصر روز ۱۱ دسامبر ۲ انفجار مهیب شهر استکهلم را لرزاند. در جریان یکی از این انفجارها یک اتوموبیل که در آن لوله های گاز جاسازی شده بود منفجر گردید. و در انفجار بعدی مردی خود را با مواد منفجره ای که به بدنش بسته بود در شلوغی ایام خرید کریسمس منفجر نمود. خوشبختانه تنها یکی از شش کپسول انفجاری که این مرد به خود بسته بود منفجر شد. تروریست انتحاری درجا کشته شد و دو نفر نیز زخمی شدند. گفته می شود که اگراین انفجار بطور کامل صورت می گرفت٬ میتوانست صدها قربانی در پی داشته باشد. تروریست انتحاری در یک پیام ویدئویی که پیش از آن برای خبرگزاری سوئد و پلیس امنیتی این کشور ارسال کرده بود با اشاره به آنچه که “سکوت سوئد در برابر نقاشیهای لارش ویلکس” و نیز “سربازان سوئدی در افغانستان” نامیده بود٬ صراحتا گفته بود که : “اینک زمان مرگ فرزندان٬ دختران و خواهران شما فرا رسیده است”.
جای شکی وجود ندارد که این یک مورد دیگر از اقدامات تروریستهای اسلامی در اروپاست که وحشیانه شهروندان بی دفاع را مورد هدف قرار داده است. ما قویا چنین جنایات تروریستی را محکوم می کنیم. ما یکبار دیگر با پافشاری بر آزادی بی قید و شرط بیان در جامعه از لارش ویلکس و حق آزادنه ابراز وجود وی قویا حمایت می کنیم. مقابه با تروریسم اسلامی جدا از مبارزه با ارتجاع اسلام سیاسی بعنوان آبشخور این تروریسم نیست. برای مقابله با این تروریسم باید از آزادی بیان بی چون و چرا دفاع کنیم. باید از حقوق زنان و کودکان در محیط ها و خانواده های منتسب به اسلام بدفاع برخیزیم. باید از مبارزات مردم برای در هم شکستن جنبش ارتجاع اسلامی در خاورمیانه و از تلاش هائی که در دفاع از سکولاریسم در سوئد و سراسر جهان صورت میگرد، حمایت کنیم. دست مذهب و تروریسم از زندگی مردم در همه جا باید کوتاه شود!
در پی این حملات تروریستی بطور قطع جریانات راسیستی تلاش می کنند که مردم منتسب به مسلمان را آماج تهاجمات نژادپرستانه قرار دهند و محدویتهای بیشتری را بر سیاستهای پناهندگی تحمیل کنند۔ ما این تمهیدات راسیستی را نیز شدیدا محکوم می کنیم۔ تروریسم اسلامی و راسیسم از یکدیگر نیرو می گیرند و باید علیه هر دو آنها با پرچم دفاع از انسانیت مبارزه کرد.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – سوئد
۱۲ دسامبر ۲۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *