تجمع اعتراضی کارگران شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان

۲۷ ماه دستمزد کارگران پرداخت نشده ا ست!
روز پانزدهم آذر ماه٬ كارگران شركت ريسندگی و بافندگی كاشان دراعتراض به عدم پرداخت ٢٧ ماه دستمزد خود برای دومین روز متوالی در مقابل فرمانداری كاشان تجمع كردند. کارگران این شرکت برای نقد کردن دستمزدهای خود طی این مدت بارها و بارها به اشکال مختلف دست به اعتراض زده و با اتکا به همین اعتراضات و مبارزات توانسته اند هر از چند گاهي بخش ناچیزی از طلبهای خود را وصول کنند. تحت فشار همین مبارزات کارفرما قبول کرد که علی الحساب هفته ای هشتاد هزار تومان از دستمزد پرداخت نشده کارگران را بپردازد. اما درعمل اين مبلغ به چهل هزار تومان در هفته کاهش یافت. اكنون كارفرما به بهانه اينكه كارگران علیه کارفرمایان تجمعات اعتراضی برپا كرده اند و مبارزات آنان آنچنان انعکاسی داشته که خبر آن حتی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است٬ از پرداخت همان مبلغ ناچیز هفته ای چهل هزار تومان نیز که وعده داده بود، سرباز ميزند.
در تجمع روز پانزده آذر كارفرمايان شركت ريسندگي و بافندگی كاشان مجددا با وعده پرداخت بخشی از طلبهای کارگران تلاش کردند، بطور موقت آتش مبارزات کارگران را خاموش سازند. حسینعلی حاجی معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان٬ در پی گسترش دامنه اعتراضات کارگران اعلام کرد چهارصد میلیون تومان به شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان پرداخت خواهد گردید تا این مبلغ در دو نوبت به کارگران پرداخت گردد. او خود اذعان داشت که این مبلغ تنها کفاف سه هفته دستمزد کارگران را میدهد. وی همچنبن وعده داد در هرمرحله و بصورت هفتگی مبلغ ١۵٠ میلیون تومان بابت حقوق هفتگی به کارگران این شرکت پرداخت گردد.
كارگران ریسندگی و بافندگی كاشان خواهان پرداخت بدون کم و کاست همه طلبها و سایر مزایای پرداخت نشده خود هستند.
نپرداختن دستمزدها یك جنایت آشكار علیه کارگران و خانواده هایشان است و باید با مبارزات و اعتراضات متحد و سراسری پاسخ بگیرد. کارگران ریسندگی و بافندگی كاشان تجربیات با ارزشی از مبارزه متحد و جلب همبستگی مردم شهر دارند. هرگاه كه این كارگران تجمع داشته اند، دست اندركاران جمهوری اسلامی از ترس گسترش مبارزات آنان و به حركت در آمدن مردم شهر، در محل حاضر شده و تلاش كرده اند كه كارگران را آرام كنند. باید تمام این تجربیات را بدست گرفت و با اتحاد با دیگر مراكز كارگری در این شهر و جلب حمایت وسیع مردم، اعتراضی وسیع و گسترده را در شهر برپا كرد. با اتكا به چنین مبارزه ایست كه كارگران ریسندگی و بافندگی كاشان میتوانند نه فقط دستمزدهای پرداخت نشده خود را نقد كنند، بلكه خواستهای دیگر خود و در راس آن خواست افزایش دستمزدها را به كرسی بنشانند. حزب کمونیست کارگری ایران همه کارگران و خانواده ای کارگری و مردم کاشان را به دفاع و پشتیبانی هر چه گسترده تر از کارگران ریسندگی فرا می خواند!
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٦شهریور ١٣۸۹، هفتم دسامبر ۲۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *