به مناسبت ١٦ آذر، دانشجویان در سراسر کشور دست به تجمعات اعتراضی زدند

اطلاعیه شماره ۱

در شرایطی که جمهوری اسلامی نیروهای سرکوبش را همه جا بسیج کرده و دانشگاهها را قرق کرده بود و علیرغم کنترل شدید دانشجویان و راه ندادن بسیاری از دانشجویان به دانشگاهها، امروز هزاران نفر از دانشجویان در تهران و شهرهای دیگر دست به تجمعات اعتراضی زدند، علیه جمهوری اسلامی شعار دادند، اعلامیه پخش کردند و شعارنویسی کردند.
برخی از گزارشاتی که تا این لحظه منتشر شده است:
تهران: دو تا سه هزار نفر از دانشجویان و مردم، در مقابل و اطراف دانشگاه تهران جمع شده اند. تمام خيابانهاي دورتادور دانشگاه يا بسته يا يكطرفه شده است. مزدوران انتظامي مانع هرنوع ورود و خروج به دانشگاه هستند.
همه مزدوران از انتظامي تا لباس شخصي به باتونهای برقی و جليقه های ضدگلوله مجهز هستند.
کلانتريهای تهران از جمله كلانتريهای ١٠١ در ميدان تجريش، ١٤٨ در خيابان انقلاب، كلانتری ناحيه ٨ در خيابان آزادي ، كلانتري ١٠٤ درخيابان سهروردي شمالي و، كلانتري ١٠٧ در خيابان فسلطين پر از مزدوران سركوبگر و در حال آماده باش هستند. موتورسيكلتهای آماده نيز در اين كلانتريها پارك شده است.
دانشکده فنی تهران: درساعت ٢ بعدازظهر امروز جلوی پردیس مرکزی دانشکده فنی تهران تعداد ۳۰۰ نفر از دانشجویان جمع شده وشعر یار دبستانی را می خوانند، حراست دانشجویان را متفرق میکند، بسیجیان وارد شده اند ولی تعدادشان کم است و دانشجویان آنها را هو میکنند.
دانشگاه امیرکبیر: دانشجویان در حمایت از دانشجویان زندانی، دست به تجمع اعتراضی زدند. از ساعات ابتدای صبح امروز حدود ٥٠ دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک به این دانشگاه ممنوع الورود شده اند. نیروهای انتظامات بدون ارائه دلیل مشخص، از ورود این دانشجویان به دانشگاه جلوگیری کردند. همچنین درهای دانشگاه توسط نیروهای امنیتی و پلیس محاصره شده و رفت و آمد دانشجویان توسط سرکوبگران کنترل می شود. بنا بر خبرهای رسیده تا کنون تعدادی از کلاس های صبح توسط دانشجویان تعطیل شده است. در داخل دانشگاه نیز نیروهای انتظامات با حضور در پارک دانشگاه (محل اعلام شده برای تحصن امروز) از نشستن و ایستادن دانشجویان در آن جلوگیری می کنند. علیرغم همه اینها دانشجویان دست به تجمع زده و لحظه به لحظه بر تعداد آنها افزوده میشود. سرکوبگران برای قطع ارتباط فعالین دانشجویی با خارج از دانشگاه، اینترنت دانشگاه را کاملا قطع کرده اند. نیروهای بسیج تجمع دانشجویان را محاصره کرده اند و سعی دارند تا با متحصنین درگیری لفظی و فیزیکی ایجاد کنند. تا لظحه دریافت این خبر نیروهای پر تعداد انتظامات، حراست و بسیج از متفرق کردن دانشجویان ناکام مانده اند.
دانشگاه شریف: از دانشگاه شریف خبر می رسد که تجمع دانشجویان این دانشگاه آغاز شده است .در سمت ورودی شرقی و شمالی دانشگاه تهران هر لحظه بر تعداد لباس شخصی ها و بسیجی ها افزوده می شود. درب واقع در خیابان انقلاب بسته شده است و عبور و مرور از آن ممکن نیست. برخی نیروهای بسیجی با ریش های تراشیده در اطراف دانشگاه تهران و علم و صنعت پرسه می زنند. با صدور مجوز نیروهای نظامی برای پرواز ٥ فروند هواپيماي آب‌پاش بر فراز تهران برای ایجاد باران مصنوعی هلیکوپترهای نیروی انتظامی نیز پروازهای خود را آغاز کردند.

در دانشگاه علم وصنعت، دانشجويان به انحلال شوراي صنفي دانشگاه اعتراض كرده و گفتند تا رسيدن به خواستهای خود از پا نخواهند نشست. همچنين در خوابگاه علم وصنعت روز١٥ آذر شبنامه هائی پخش گرديد كه متعاقباً بسيجيها به جمع آوری شبنامه ها پرداختند.
قزوين: دانشجويان در ميدان قلم دانشگاه این شهر تجمع كرده و شعار مرگ برديكتاتور سر دادند. روز قبل از جمله در خوابگاه دختران دانشگاه آزاد این شهر، دانشجويان سرتاسر خوابگاه را با چسباندن اعلامية دعوت به اعتصاب در روز ١٦ آذر کرده بودند.
حين تجمع دانشجويان دانشگاه آزاد قزوين، نماينده بسيج با چند نفر از بسيجي ها به سمت دانشجويان آمدند و پيشنهاد کردند كه همه جمع شوند و به مسجد براي مناظره بروند! در حال حاضر جمعيت تظاهر كننده به بيش از ٢٠٠٠ نفر بالغ شده است. دانشجويان خشمگين شعار ميدهند. حراست به يکي از دانشجويان به منظور دستگيري حمله کرد اما دانشجويان مانع دستگیری دوست خود شدند و محكمتر ازقبل شعار دادند
در بزرگراه نیایش بنری در استقبال از ١٦ آذر نصب شده است.
دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد از ساعت ١٢ صبح امروز دست به تجمع زدند و حدود ٥٠٠ نفر در آن شرکت کردند.
رشت: ظهر امروز دانشجويان در دانشكده فني رشت تجمع كردند. مزدوران حکومت ٣ نفر از دانشجويان اين دانشگاه را دستگير كردند و در حضور مسئولين دانشگاه گفتند كه در صورتی که دانشجويان متفرق شوند دانشجويان دستگير شده را آزاد ميكنند و بدين ترتيب سه دانشجو را به گروگان گرفتند. دانشجويان از اين حركت مزدوران به خشم آمده اند و شعارهای ضد حكومتی می دهند. گفته میشود که جمعيت تجمع كننده بسيار زياد است.
دانشگاه نوشیروانی بابل: بنا به خبرهای رسیده از دانشگاه نوشیروانی بابل، صبح امروز حدود ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان مراسمی را به مناسبت ۱۶ آذر برگزار کردند.
آبادان: صبح امروز در دانشگاه آزاد آبادان دانشجویان را بدون کارت دانشجویی راه نمی دادند. جو امنیتی زیادی بود. حراستی ها به شکل مرموزی دانشجویان را برانداز می کنند. جو شکننده ای است. ما منتظر فرصت هستیم برای تجمع و شعار دادن.
کرج: امروز در دانشگاه آزاد کرج جو شدید امنیتی بود. موقع ورود به دانشگاه تمام کارتها و وسایل چک می شد و در درب ورودی هر ساختمان ٥ نفر لباس شخصی ایستاده بودند و نزدیک ساعت ١٢ عده ای از دانشجویان با شعار دانشجوی سیاسی باید آزاد گردد به سمت درب پایین حرکت کردند.
مشهد: امروز صدها تن از دانشجویان دانشگاه سراسری مشهد بمناسبت ١٦ آذر تجمع اعتراضی برگزار کردند
دانشجویان دانشگاه رازی كرمانشاه، روز ١٥ آذر با شروع سخنرانی صفار هرندی با شعار مرگ بر دیکتاتور از سالن خارج شدند. صفارهرندی با هيات همراهش غافلگير شده بود. دانشجويان با پخش اعلاميه و تراكتهايی، خواهان آزادی دانشجويان زندانی شدند. مزدوران به دانشجویان حمله کردند و آنها را متفرق کردند.
در دانشگاه هنر تهران، روی در و ديوار و راهرو دانشگاه و سلف سرويس، بمناسبت ١٦ آذر شعارنویسی شده است.
در دانشگاه شيراز، در تالار سينا صدرای دانشگاه، دانشجويان مخالف حکومت، بسيجيها را سوال پيچ كرده و به تمسخر گرفتند.
دانشجويان دانشگاه آزاد بروجرد اعلام كرده اند كه در روز ١٦ آذر در محوطه دانشگاه برنامه و تجمع خواهند داشت. هنوز گزارشی از این دانشگاه منتشر نشده است.
در شهرك اكباتان تهران، شب گذشته عده ای از مردم بمناسبت فرارسيدن ١٦ آذر، در پشت بامها شعار مرگ بر ديكتاتور سردادند.
در اراك، گفته میشود مردم در خيابان ملك تجمع كرده و در اعتراض به سفر احمدی نژاد شعار ميدادند. وقتي ماموران با باتوم به اين تجمع حمله كردند، مردم بجان آمده شيشه ماشين نيروی انتظامی را شكستند.
زنده باد دانشجویان و مردم آزادیخواه
زنده باد ١٦ آذر
آزادی برابری حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
سازمان جوانان کمونیست
٧ دسامبر ٢٠١٠، ١٦ آذر ١٣٨٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *