اعتراضات هر روزه كارگران علیه دستمزدهای پرداخت نشده

نپرداختن دستمزدها یك جنایت آشكار است
کارگران شرکت ریسندگی وبافندگی کاشان دست به تجمع اعتراضی زدند
كارگران ریسندگی كاشان ٢٧ ماه دستمزد طلب دارند
صبح روز ١٤ آذر کارگران شرکت ریسندگی وبافندگی كاشان در اعتراض به ٢٧ ماه دستمزد پرداخت نشده خود در مقابل فرمانداری این شهر تجمع كردند. بیش از دو سال است كه دستمزد این كارگران پرداخت نشده و در این مدت بارها و بارها تجمع اعتراضی برپا كرده و با مبارزاتشان توانسته اند، بصورت علی الحساب بخش هایی از طلبهایشان را دریافت كنند. از جمله به این كارگران قول داده شده بود كه هفته ای ٨٠ هزار تومان به آنها پرداخت شود، اما بعد این پول به ٤٠ هزار تومان در هفته تقلیل داده شد و اكنون كارفرما به بهانه اینكه كارگران تجمعات اعتراضی برپا كرده و اخبار آن حتی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی انعكاس یافته است، مزد كارگران را پرداخت نمیكند.
كارفرمای نساجی كاشان ٢٧ ماه دستمزد ناچیز این كارگران را بالا کشیده و در برابر اعتراض آنان با قلدری تمام ایستاده است و مزد شان را نمی پردازد.
كارگران لوله سازی خوزستان ١٩ ماه است كه دستمزدی دریافت نكرده اند
روز ٦ آذر كارگران كارخانه لوله سازی خوزستان در اعتراض به ١٩ ماه دستمزد پرداخت نشده خود و بحال تعطیل درآمدن كارخانه از ساعت هفت و نیم صبح در مقابل كارخانه تجمع كردند.
در رابطه با این موضوع این كارگران بارها و بارها و به اشكال مختلف دست به تجمعات اعتراضی زده اند، اما تا كنون پاسخی نگرفته اند. این اعتراضات هم اكنون بصورت تجمع هر روزه در كارخانه ادامه دارد. در روزهای آخر آبان بود كه كارگران لوله سازی در مقابل فرمانداری و استانداری شهر تجمع داشتند و از ترس گسترش اعتراض آنها در شهر، شریف حسینی نماینده مجلس در نشستی با نمایندگان كارگران به آنها قول رسیدگی به خواستهایشان را داد و كارگران اولتیماتوم دادند كه اگر به وعده های داده شده عمل نشود در ٣ آذر دوباره تجمع خواهند كرد.
كارخانه لوله سازی خوزستان هم اكنون بحال تعطیل در آمده و كارگران خواهان راه اندازی مجدد كارخانه و ١٩ ماه دستمزد پرداخت نشده خود هستند. اعتراضات كارگران لوله سازی خوزستان ادامه دارد.
کارگران کارخانه مخابرات راه دور در شیراز
روز ٦ آذر ارگران مخابرات راه دور در اعتراض به ١٧ ماه دستمزد پرداخت نشده خود و وضع بلاتكلیف كارخانه در محل كارخانه تجمع كرده و بر خواستهای خود پافشردند.
كارگران مخابرات راه دور در وضعیتی مشابه لوله سازی خوزستان قرار دارند. كارگران این كارخانه در اعتراض به این وضعیت بارها و بارها تجمع برپا كرده و خواستهای خود را پیگیر شده اند.
نپرداختن دستمزد کارگران یک جنایت و تعدی غیر انسانی به کارگران و خانواده های کارگری است. با صفی متحد و سراسری باید در برابر این قلدری و دزدی حکومت و کارفرمایان مفتخور ایستاد.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب كمونیست كارگری ایران
١٥ آذر ١٣٨٩، ٦ نوامبر ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *