۱۶ آذر:زنده باد آزادی و برابری! زنده باد سوسیالیسم! در خارج کشور در حمایت از مبارزات دانشجویان بمیدان بیائیم!

۱۶ آذر( سه شنبه ۷ دسامبر) در پیش است. این روز، روز مبارزه برای آزادی و برابری در سنگر دانشگاه است.
طی سالهای گذشته دانشجویان در دانشگاه های مختلف در سراسر کشور صحنه های با شکوهی از آزادیخواهی برپا کردند و بارها حماسه آفریدند. بطوریکه مبارزات دانشجویان در سال ۷۸ یک نقطه عطف تاریخی شد که مهر خود را بر روندهای سیاسی بعدی کوبید. در تیرماه ۷۸ دانشجویان در تهران و ۱۸ شهر دیگر پرچم مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی را بر افراشتنند و مردم به آنها پیوستند. به این ترتیب جنبش توده ای برای سرنگونی حکومت اسلامی آغاز شد. این جنبش اگر چه بخون کشیده شد اما، مهر خود را بر روندهای سیاسی بعدی کوبید و دستمایه مبارزات کوبنده تری شد که به اشکال مختلف و در عرصه های مختلف ادامه یافت و بعدها جلوه های گسترده تر و پر شکوه تر آن در انقلاب ۸۸ خود را بیشتر نمایان کرد.
هم اکنون در میان دانشجویان کشور تحرکات وسیعی به چشم می خورد تا روز دانشجو را به یک اعتراض متحدانه دیگر علیه جمهوری اسلامی تبدیل کنند. برگزاری هر چه باشکوهتر این روز می تواند خون تازه ای در جنبش انقلابی مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی جاری کند و رژیم زندان و شکنجه و اعدام را هر چه بیشتر در منگنه قرار دهد.
شما را فرامی خوانیم که با برپایی گردهمایی هایی اعتراضی در خارج کشورهمراهی خود با مبارزات دانشجویان و مردم بپاخاسته ایران را به نمایش بگذارید. در این روز به میدان بیائیم و نشان دهیم که در همه جا حکومت این جانیان با اعتراض جبهه انسانیت رو بروست و این مبارزه تا سرنگونی قطعی رژیم اسلامی ادامه خواهد یافت.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۴ آذر ۱۳۸۹، ۲۵ نوامبر ۲۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *