تجمع و شعار دادن كارگران لوله سازی خوزستان

بنا به گزارش دریافتی كانال جدید امروز ٣٠ آبان بیش از ٢٥٠ نفر از كارگران لوله سازی خوزستان در اعتراض به ١٨ ماه دستمزد پرداخت نشده خود، برای دومین روز متوالی در مقابل فرمانداری و استانداری شهر اهواز كه در وسط شهر قرار دارد، تجمع كردند. در این حركت اعتراضی علاوه بر كارگران شاغل، كارگران قراردادی ای كه قبلا در این شركت كار میكردند و از كار اخراج شده و هنوز بخشی از دستمزدهایشان را طلب دارند، نیز به تجمع كارگران كارخانه پیوستند. كارگران معترض شعار مرگ بر ظالمین، مرگ بر دیكتاتور داده و خواهان طلبهایشان بودند. این حركت اعتراضی تا ساعتی ادامه داشت. نیروهای انتظامی كه از قبل در محل حضور داشتند كارگران را با تهدید پراكنده كردند. كارگران اعلام كردند كه تا وقتیكه پاسخ نگیرند هر روز به تجمع خود ادامه خواهند داد. گفته میشود بعضا كارگران حتی ٢٠ ماه است كه دستمزد نگرفته اند. در این شركت طی یكسال اخیر بیش از هزار كارگر قرار دادی اخراج شده اند و اكنون ٦٠٠ كارگر شاغل در آنجا بیش از ١٨ ماه است دستمزد نگرفته اند. این كارگران اكثرا دارای سابقه كار بالا و بعضا در آستانه بازنشستگی قرار دارند. مردم با همراهی و خوشحالی از اعتراض كارگران در سطح شهر حرف میزدند و تمام شهر بحث بر سر تجمع كارگران بود
كارگران لوله سازی خوزستان بارها و بارها در وسط شهر اهواز تجمع كرده و دست به راهپیمایی زده اند. و به اعتبار این مبارزات، مردم شهر اهواز و كارگران كارخانجات دیگر نسبت به اعتراضات این كارگران حساس هستند. از این رو هم اكنون در شهر اهوار مردم همچون خبری نوید بخش از اعتراض كارگران لوله سازی خوزستان سخن میگویند.
نپرداختن دستمزدها یك معضل سراسری كارگران است و مبارزه بر سر آن به امر هر روزه اعتراض كارگران تبدیل شده است. این مبارزات هم اكنون در مراكز مختلف كارگری در شهرهای مختلف ابعاد گسترده تری به خود گرفته است. اعتراض اخیر كارگران لوله سازی خوزستان یك نمونه برجسته این مبارزات است.
حزب كمونیست كارگری از مبارزات كارگران لوله سازی خوزستان قاطعانه حمایت میكند و همه كارگران و مرم و بویژه مردم اهواز را به حمایت فعال از این مبارزات فرا میخواند. نپرداختن دسمتزد زیر خط فقر كارگران یك جنایت آشكار در حق كارگران و خانواده های كارگری است و باید با مبارزات و اعتراضات متحد و سراسری پاسخ بگیرد.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب كمونیست كارگری ایران
٣٠ آبان ١٣٨٩، ٢١ نوامبر ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *