به کارگران نساجی کاشان

۲۷ ماه از دستمزد ناچیز شما را بالا کشیده اند و شما برای نقد کردن همین دستمزد ناچیز و برای حفظ شغل دائما دست به اعتصاب و تجمع زده اید تا کارتان را حفظ کنید و گوشه ناچیزی از دستمزدتان را از حلقوم کارفرمایان بیرون بکشید. بارها اعتصاب کرده اید، تجمع کرده و یا در سطح شهر راهپیمائی سازمان داده اید و مردم شهر را به حمایت از خود به خیابان آورده اید. اما علیرغم همه این مبارزات، مدام میزان حقوق پرداخت نشده شما افزایش می یابد و فقر و محرومیت در میان شما عمیق تر میشود. بسیاری از خانواده های شما از هم پاشیده اند، تعدادی از فرزندانتان از تحصیل محروم شده اند، تعدادی از همکارانتان به اعتیاد کشیده شده اند و انواع بیماری های عصبی و بیماری های ناشی از سوء تغذیه در میان خانواده های شما بیداد میکند.
سازماندهی اعتراضات متعدد شما که بعضا با کارگران ریسندگی بافندگی و سایر نساجی ها همراه بوده است، تجارب بزرگی به شما داده است. با اتکا به این تجارب و رفاقت ها و سابقه مبارزاتی مشترک با کارگران دیگر کارخانه های این شهر، تلاش کنید که اعتصاب و اعتراض را به سطح بالاتری سوق دهید. برای عقب راندن کارفرمایان و دوائر مختلف دولتی و ارگانهای سرکوب حکومت، به نیروی بیشتری نیاز دارید. خانواده هایتان اولین نیروی پشتیبان شما هستند. فعالانه برای سازماندهی آنها و به کمک خود آنها تلاش کنید. اتحادتان را با کارگران سایر کارخانه های این شهر تحکیم کنید. آنها نیز با حقوق های معوقه و خطر بیکاری مواجهند. جوانان را تشویق کنید کمیته های همبستگی با کارگران ایجاد کنند و خبر اعتراضات شما را همه جا منعکس کنند. خشم و نفرت عمیق مردم شهر باید تبدیل به نیروئی برای پیشروی شما تبدیل شود. برای تحقق مطالبات خود و مقابله با فقر و فلاکتی که هر دم عمیق تر میشود چاره ای بجز به میدان آوردن این نیروی عظیم و هزاران نفره و دهها هزار نفره ندارید.
خشم و اعتراض مردم همه جا زبانه میکشد و فضای انفجاری جامعه، مقامات حکومت را وحشت زده کرده است و میدانند که هر اعتراض سازمان یافته ای ممکن است مانند جرقه ای برای به میدان آمدن صدها هزار کارگر دیگر عمل کند. به همین دلیل از مبارزات شما وحشت دارند و مجبور به گردن گذاشتن به خواست های بحق شما میشوند. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزات و مطالبات شما حمایت میکند و همه کارگران، جوانان و مردم مبارز را به حمایت فعال از مبارزه شما فرامیخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ آبان ١٣٨٩، ٢٠ نوامبر ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *