کارگران نورد لوله صفا و کفش بلا در مقابل اجحافات کارفرمایان دست به اعتصاب زدند

كارگران نورد لوله صفا با اعتصاب متحد و یکپارچه خود يك ماه از دستمزدهايشان را از حلقوم کارفرمایان بیرون کشیدند.
بنا به گزارش اتحاديه آزاد كارگران ايران، از صبح روز ٢٤ آبان كارگران نورد لوله صفا در اعتراض به سه ماه دستمزد پرداخت نشده خود دست به اعتصاب زدند. در این اعتصاب ٦٠٠ نفر از کارگران سالنهای اسپیرال، rb و erw، متحد و یکپارچه شرکت داشتند و بقیه کارگران سالنهای دیگر نیز بتدریج به آنها پیوستند. بدنبال اعتصاب، برخی از مسئولین کارخانه به میان کارگران آمدند و اعلام کردند اگر نمیخواهید کار کنید به سرویسها بگوئیم بیایند و از کارخانه بروید و به این ترتیب تهدید به اخراج کارگران کردند. کارگران اعتصابی نیز اعلام کردند به سرویسها بگوئید ما را از کارخانه ببرند تا در مقابل فرمانداری دست به تجمع بزنیم. تهدید مسئولین کارخانه که موثر واقع نشد سعی کردند با وعده و وعید و اینکه الان پول نداریم ولی در اولین فرصت دستمزدهایتان را پرداخت خواهيم كرد، کارگران را به به سر کار برگردانند. اما کارگران در مقابل این ترفند نیز ايستادند. برخی از کارگران میگفتند چرا میگوئید پول ندارید ما که داریم فول تایم کار میکنیم و کارفرما نیز اخیرا کارخانه سدید را خریداری کرده است، چرا نوبت پرداخت دستمزد ما که میرسد پول ندارید!.بنا بر اين گزارش، کارگران نورد لوله صفا پس از وعده کارفرما قول داد تا آخر وقت این روز یکماه دستمزد کارگران را به حسابشان واریز کند و بدین ترتیب کارگران موقتا به سر كار خود بازگشتند اما اعلام کردند که این اعتصاب دو ساعته یک اعتصاب هشداری بوده و در صورت عدم پرداخت تمامی دستمزدهای معوقه، اعتصاب را از سر خواهند گرفت. بدين ترتيب شب ٢٤ آبان يكماه از دستمزدهاي پرداخت نشده كارگران پرداخت شد. زنده باد كارگران نورد لوله صفا.
تجمع اعتراضی کارگران کفش بلا
کارگران کفش بلا در اعتراض به وضعیت بلاتکلیف خود و بیکارسازیها روز ٢٤ آبان ماه در مقابل دفتر مرکزی این شرکت دست به تجمع زدند. در اين شركت ٢٨٠ كارگر به كار اشتغال دارند و بانك ملي سهامدار و مالك اين شركت است. از نتیجه این اعتصاب گزارشی نرسیده است.
امروز بیش از هر زمان دست زدن به اعتصابات بزرگ و یکپارچه درمقابل زورگوئی ها و تعرضات سرمایه داران و دولتشان به زندگی فقیرانه کارگران، حیاتی شده است. رهبران و فعالین کارگری باید خود را برای اعتصابات بزرگ منطقه ای و سراسری آماده کنند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
٢٩ آبان ١٣٨٩، ٢٠ نوامبر ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *