چند خبر از اعتراضات كارگری

اعتراض و شعاردادن كارگران پوشینه بافت در محل سخنرانی احمدی نژاد
روز ١٩ آبان همزمان با سخنرانی و وعده های احمدی نژاد، كارگران پوشینه بافت قزوین شروع به اعتراض كردند و با گفتن ما ١٣ ماه دستمزد خود را نگرفته ایم، محل را به صحنه اعتراض خود تبدیل كردند. احمدی نژاد كه از اعتراض كارگران دستپاچه شده بود، بلافاصله به كارگران پوشینه بافت گفت كه همین امروز دستمزدهایتان را به حسابتان واریز كردیم، بروید و پولتان را بگیرید. فضای اعتراض و بحث تا لحظاتی ادامه پیدا كرد و كارگران خشمگین میگفتند چرا باید هربار با تاخیر و با جنگ و جدل و اعتصاب حقوقمان را بگیریم.
تجمع اعتراضی كارگران كارخانه چینی البرز قزوین
روز چهارشنبه ١٩ آبان بیش از ١٨٠ كارگر كارخانه چینی البرز قزوین در اعتراض به دستمزدهای پرداخت نشده و اعلام انحلال كارخانه درمقابل اداره صنایع این شهر تجمع اعتراضی برپا كردند. این كارگران از اسفند سال گذشته كه كارخانه منحل شده است، مرتبا دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان بازگشت به كار خود هستند. تجمع اعتراضی اخیر آنها همزمان با حضور احمدی نژاد در قزوین جریان یافت. در گردهمایی اول مه امسال نیز این كارگران در صف مقدم هزاران كارگر قزوین این روز را گرامی داشتند. در اواخر اسفند سال گذشته حكم انحلال چینی البرز صادر شد و این كارخانه به حال تعطیلی كامل در آمد. ٣٠٠ كارگر چینی البرز یك سال است كه دستمزدی دریافت نكرده اند و طی این مدت بارها دست به اعتراض زده اند.
تجمع كارگران كارخانه قند بردسیر
صبح روز ١٧ آبان بیش از ٦٠ كارگر اخراجی كارخانه قند بردسیر در اعتراض به اخراجها و دو سال دستمزد و مزایای پرداخت نشده خود در مقابل اداره كار این شهر تجمع كردند. در این حركت اعتراضی كارگران معترض میگفتند: “ما بیش از دو سال است كه از كار اخراج شده ایم و هیچ كاری هم برای ما پیدا نمیشود كه انجام دهیم، ما میخواهیم كه به سر كار برگردیم، آیا زن و بچه های ما انسان نیستند و حق زندگی و نفس كشیدن ندارند؟ ازكجا باید مخارج آنها تامین شود؟
اعتراض و تجمع كارگران تا ساعتی ادامه داشت و كارگران اعلام كردند به اعتراض خود تا رسیدن به خواستهایشان ادامه میدهند.
تجمع اعتراضی كارگران كارخانه لوله سازی خوزستان
روز شنبه ١٥ آبان بیش از ٨٠ كارگر لوله سازی خوزستان در اعتراض به ١٧ ماه دستمزد پرداخت نشده خود در مقابل دفتر كارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند. كارگران به اینكه مرتبا به آنها وعده و وعید داده میشود و آنها را سردوانده اند، معترضند و اعلام كرده اند كه دیگر كوتاه نمی آیند و تا گرفتن همه طلبهایشان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
حزب كمونیست كارگری ایران از خواستها و اعتراضات كارگران حمایت میكند و همه كارگران را به مبارزه ای سراسری برای پرداخت فوری دستمزدها و افزایش چندین برابر دستمزدها و مقابله با اخراجها فرا میخواند.
حزب كمونیست كارگری ایران
۱۳ نوامبر ۲۰۱۰ – ۲۲ آبان ۱۳۸۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *