فراخوان به کارگران قزوین

بخش زیادی از کارخانجات قزوین به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده است. هزاران کارگر کار خود را از دست داده اند و اکنون صحبت از بلاتکلیفی شش هزار کارگر دیگر است که وضعیت اشتغال و بازنشستگی آنها ناروشن است و حقوقشان ماهها پرداخت نشده است. هزاران کارگر دیگرنیز ماههای طولانی و بعضا تا یازده ماه حقوق نگرفته اند و وضعیت شغلی نامطمئنی دارند. این نیروی عظیمی است که میتواند و باید یکپارچه به میدان بیاید و خواست های خود را به کرسی بنشاند.
در سالهای گذشته، شما کارگران فر نخ، ناز نخ، پوشینه بافت، چینی البرز، روغن نباتی پارس قو، قوه پارس، شرکت پارس لحیم و سایر مراکز کارگری در این شهر، بارها دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زده اید و بارها کارگران چندین کارخانه در قزوین و تهران تجمعات مشترک برپا کرده اید. اگر اعضای خانواده های شما را هم در نظر بگیریم دهها هزار نفر میشوید که در وضعیت مشابهی به سر میبرید و خواست های مشترکی دارید. خواست های بحق شما تنها با به میدان آمدن کل نیروی شما عملی میشود و شما جمعیت کثیری هستید که میتوانید کل مردم محروم و زحمتکش در شهر قزوین را نیز به حرکت درآورید.
شما لشگر عظیمی هستید. تصمیم جمعی بگیرید و دسته جمعی و چندین هزارنفره همراه با اعضای خانواده ها دست به تجمعات اعتراضی بزنید و اعلام کنید که کلیه حقوق های معوقه باید فورا پرداخت شود، امنیت شغلی کارگران باید تضمین شود، به تعطیلی مراکز کارگری و بیکارسازی ها باید فورا پایان داده شود و همه کارگران اخراجی باید به سر کارهای خود برگردند. شما با اتحاد خود میتوانید دسته جمعی از پرداخت پول آب و برق و گاز خودداری کنید و اعلام کنید که دستمزها باید حداقل به یک میلیون تومان برسد. اینها خواست های مشترک اکثر مردم شهر است و زمینه عملی کردن آن فراهم است.
شما کارگران پیشرو و رهبران کارگری در شهر قزوین را فرامیخوانیم که جلو بیفتید، با کارگران مراکز مختلف کارگری صحبت کنید، و زمینه های اعتراضات بزرگ و متحد و یکپارچه در این شهر را بوجود آورید. جنبش کارگری امروز به این نوع اقدامات نیاز عاجل دارد و شهر قزوین میتواند الگوئی برای کارگران و مردم گرسنه در سراسر کشور باشد.
حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ آبان ١٣٨٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *