كنفرانس سالانه تشكيلات حزب كمونيست كارگرى ايران درغرب كانادا برگزار شد

روز شنبه ٦ نوامبر ٢۰١۰ كنفرانس سالانه تشكيلات حزب كمونيست كارگرى ايران – غرب كانادا با حضور اكثريت اعضا و تعدادى از دوستداران حزب در ونكور كانادا برگزار شد.
كنفرانس با سرود انترناسيونال و يك دقيقه سكوت بياد جانباختگان راه آزادى و سوسياليسم و به یاد منصور حكمت عزيز آغاز شد. سپس حميد تقوايى ليدر حزب كمونيست كارگرى ايران با سخنرانى در مورد دستاوردهاى خيزش انقلابى مردم ايران در سال ٨٨ و درسهاى آن كنفرانس را افتتاح كرد. حميد تقوايى مولفه هاى موثر در حركت انقلابى مردم و راهكارهايى را كه براى حركات آينده انقلاب در ايران لازم است مورد توجه بيشترى قرار گيرد، به تصوير كشيد. ازجمله نكاتى كه حميد تقوايى تاكيد ويژه اى روى آنها داشت استفاده بهينه از امكانات تكنولوژى امروز و روشهاى نوين پيشبرد امر مبارزه و سازماندهى نيرو براى كسب آزادى و رهايى اجتماعى در ايران بود.
حميد تقوايى با اشاره به موفقيتهاىكمپين نجات جان سكينه و طرح آن در سطوحى كه در تاريخ چپ بى نظير بوده است، توضیح داد كه چگونه ما كمونيستها ميتوانيم بزرگترين شبكه هاى خبرى دنيا- شخصيتهاى سرشناس و حتى دولتها و مقاماتشان را به موضع دفاع از امر انسانى و آزاديخواهانه مردم در ايران سوق دهيم و مقامات جمهورى اسلامى را به موضع دفاعى و تناقض گويى، عقب نشينى بکشانیم و در سطح بين المللى و افكار عمومى آنرا منزوی تر کنیم.
گزارش اهم فعاليتهاى گسترده تشکیلات غرب كانادا در يكسال گذشته توسط فهيمه صادقى، عباس ماندگار و زرى اصلى به كنفرانس ارائه شد و اشاره اى هم به نمونه هايى از ابتكارات رفقا در ونكور- ويكتوريا- سياتل و ادمونتون شد. مینا بهروزی و مسعود آذرنوش نیز گزارشات مالی و تبلیغات کتبی را ارائه دادند و کنفرانس به بحث و بررسی آنها پرداخت.
در اين بخش همچنين به نقش برجسته شمارى از رفقا در سازماندهى جمع وسيعى از فعالين چپ براى ايجاد ” ايران سوليداريتى- ونكور” و پيشبرد موفقيت آميز اكسيونهاى متعدد توده اى و نشست هاى آموزشى موفق براى جوانان و ساير علاقمندان در مورد تحولات سیاسی در ايران اشاره شد و از دست اندرکاران و فعالین این حرکت قدردانی شد.
در خلال اين كنفرانس يكى از رفقاى مهمان به عضويت حزب درآمد و مورد تشويق و استقبال شركت كنندگان قرار گرفت. اين رفيق از جمله زنانى بود كه با جديت در كمپين نجات سكينه از سنگسار و اعدام در چند ماه گذشته فعال بوده است.
مبحث آخر انتخابات اعضای کمیته غرب کانادا بود و رفقا زرى اصلى، مسعود آذرنوش، مينا بهروزى، فهيمه صادقى و عباس ماندگار به عضويت كميته غرب كاناد انتخاب شدند و در اولین نشست خود عباس ماندگار را به عنوان دبیر و مینا بهروزی را به عنوان خزانه دار انتخاب کردند و سازماندهی های لازم دیگر نیز در این جلسه به عمل آمد.
طى اين كنفرانس بيش از ٣٥٠ دلار کمک مالی جمع آورى شده و سرانجام کنفرانس با موفقیت با سخنرانى اختتاميه حميد تقوايى بپايان رسید.
كميته جديد از تلاش همه رفقا بويژه مسعود ارژنگ، سليمان سيگارچى، ابى نظامى و ساير رفقايى كه در فراهم نمودن امكانات برگزارى موفق اين كنفرانس كمك كردند تشكر ميكند. از حميد تقوايى هم ممنونيم كه در كنفرانس سالانه ما حضور يافتند.
از طرف كميته غرب كانادا- عباس ماندگار
٧ نوامبر ٢۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *