كارگران نساجی قائم شهر درمقابل فرمانداری تجمع کردند

هفتصد و پنجاه كارگر نساجی های شماره یک و دو قائمشهر پيش از ظهر روز سیزدهم آبان، در اعتراض به دستمزدهای پرداخت نشده خود از محل كارخانه بطرف شهر راهپيمايي كردند و در مقابل فرمانداری دست به تجمع اعتراضی زدند. كارگران نساجی قائمشهر ٩ ماه دستمزد و ٤ ماه عيدی سال گذشته و سه ماه دستمزد جاری خود را طلب دارند. در اين تجمع اعتراضی كارگران خشمگین خواهان حضور مديرعامل كارخانه جوادی‌نژاد در جمع خود شدند تا وی پاسخگوی این معضلات باشد. كارگران معترض اعلام داشتند كه تا تعیین تكليف قطعی و پرداخت طلبهايشان، به تجمع خود ادامه خواهند داد. زير فشار اعتراضات كارگران در اين روز سرپرست فرماندار قائمشهر بميان كارگران آمد واز طريق خط تلفن جوادی نژاد كارفرمای كارخانه را خبر كرد كه بميان كارگران بيايد. اما او که پاسخی نداشت٬ از آمدن بميان آنان خودداری كرد و توسط تلفن وعده داد كه تا اول آذر ماه بطور زمانبندی شده ای طلبهای كارگران را پرداخت خواهد كرد و حقوق يكماهه اول آنها در ٢٣ آبان پرداخت ميشود. او اعلام كرد كه فعلا کارخانه نقدينگی لازم برای پرداخت تمامی طلبهای كارگران را ندارد. با شنيدن اين سخنان كارگران به خشم آمده و اعلام كردند كه به اعتراضشان ادامه خواهند دارد. قبلا به كارگران قول داده شده بود كه با باز شدن “ال سی” تمام حقوق و مزايای معوقه آنان پرداخت خواهد شد. عزت الله اكبری نماينده مجلس اسلامی از قائم شهر در افتتاحيه “ال سی” نويد پايان يافتن بی پولی كارخانه و بكارگيری كارگران جديد در كارخانه را داده بود، اما به گفته كارگران در اين مدت هيچ اقدامی صورت نگرفته و وضعيت آنان هر روز بدتر شده است. در همين رابطه روز دوازدهم آبان نيز دویست نفر از كارگران نخريسی شماره سه قائم شهر به فرمانداری رفتند. بنا بر گزارشها كارخانه های نساجی شماره یک ودو بسته شده و كارخانه شماره سه نيز در حال تعطيل شدن است و كارگران به اين وضعيت معترضند. در تجمع اين روز كارگران معترض برگه های تبليغاتی اكبری نماينده شهر را كه مدعی رسيدگی به وضع كارگران است، را از خيابان كندند و پاره كردند.
نپرداختن دستمزدها آنچنان به كارگران اين كارخانه فشار آورده است كه به سختی خوراك و نيازهای خانواده خود را تامين ميكنند. در خبرهای منتشر شده گفته ميشود كه برخي كارگران به دليل بي پولي ناچار شده اند فرزندانشان را از دانشگاه و مدرسه رفتن بازدارند. اعتراضات كارگران نساجی قائم شهر ادامه دارد.
بالا كشيدن دستمزد فقيرانه كارگران توسط كارفرمايان يك جنايت آشكار در حق كارگران است. اين دزدان و چپاولگران توسط حكومت و نيروهاي مزدورش حمايت ميشوند. مبارزه عليه نپرداختن دستمزدها يك مبارزه مهم كارگران است و به همه كارگران مربوط است. اقدام اخير كارگران نساجي قائم شهر در كشاندن اعتراضاتشان به سطح شهر يك روش موثر مبارزه كارگران در اين شرايط است و بايد آنرا هرچه وسيعتر بكار گرفت. شركت خانواده هاي كارگران در اين تجمعات اعتراضي بدون شك مبارزات كارگران را قدرتمند تر خواهد كرد. حركت متحد كارگران و متكی بودن آنان به تصمیمات جمعی شان در مجامع عمومی كارگری، حمایت بخش های مختلف كارگری از اعتراضات یكدیگر، اعتراضات همزمان كارخانجات مختلف بر سر خواستهای مشتركی كه دارند در سطح شهرهای مختلف و تلاش برای جلب پشتیبانی مردم شرافتمند وآزادیخواه از این اعتراضات از اركان مهم پیروزی مبارزات کارگری است.
مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی برابری حكومت كارگری
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ آبان ١٣۸۹، ۶ نوامبر ۲۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *