اقتصاد جمهوری اسلامی در آستانه فروپاشی است!

سوسیالیسم راه نجات ما مردم است
چشم انداز فروپاشی اقتصاد جمهوری اسلامی در سال آتی سران این حکومت را در وحشت مرگ فرو برده است. قطع یارانه ها که تنها راه و تنها پاسخ جمهوری اسلامی به بن بست و ورشکستگی اقتصادی گریبانگیر آن تلقی میشود در عین حال یک تلاش عبث و تماما بیحاصل است. جمهوری اسلامی با هیچ طرح اقتصادی راه برون رفت از این بن بست را ندارد.
تناقض میان ناچاری رژیم برای اجرای این طرح و عواقب خطرناک و نگران کننده اش حکومت را با آنچنان بحران و سردرگمی بیسابقه ای دچار ساخته که مجموعه ای از دروغ و ریاکای و وعده دادن تا دست زدن به ارعاب و تهدید و از سازمان دادن اوباش و گردانهای نظامی علیه مردم تا طرح ریزی انواع توطئه ها در دستور قرار گرفته است و کل ارگانها و دم و دستگاه حکومت را بخط کرده است. اخیرا جمعی از اقتصاددانان دولتی از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و وزارت نفت در گزارش محرمانه ای به خامنه ای اعلام کرده اند که بدلیل فشار سنگین تحریمها اقتصاد جمهوری اسلامی تا یکسال دیگر بطور کامل فرومیپاشد. این گزارش که دلایل مختلف فروپاشی کامل اقتصاد را در جزئیات مطرح کرده از جمله تاکید میکند که صنعت نفت از دو جنبه تحت فشار قرار میگیرد که در نتیجه آن از یکسو حکومت نمیتواند از منابع نفت و گاز خود بهره برداری کند و از سوی دیگر مجبور است که بنزین مورد نیاز خود را از طریق قاچاق تامین کند. این اقتصاددانان از خامنه ای خواسته اند که برای جلوگیری از تشدید بحران موجود تصمیم های ریشه ای اتخاذ کند و از جمله تاکید کرده اند که ذخایر مواد غذائی و سوختی کشور را باید افزایش بدهند. همین یک قلم اشاره به لزوم ذخیره مواد غذائی و سوختی عمق وضعیت سیاهی که جامعه تحت حاکمیت جمهوری اسلامی را تهدید میکند نشان میدهد.
چپاولگران اسلامی که میدانند در اثر قطع یارانه ها گرانی و بیکاریهای دهشتناک فلاکت اقتصادی تاکنونی را تشدید میکند از هم اکنون برای مقابله با اعتصابات کارگری و شورشهای شهری از یکسو اراجیفی مانند اجرای عدالت و از بین بردن فقر را سر هم میکنند، و از سوی دیگر از فرط وحشت از قدرت مردم و اوج گرفتن انقلاب به تهدید و برخ کشیدن نیروهای نظامی و اطلاعاتی و قضائی خود پناه میبرند. میگویند ۱۵۰۰ گردان عاشورای بسیج برای مقابله با اعتراضات احتمالی و شورشهای شهری تجهیز کرده اند که در کنار نیروی سرکوب موجود قرار است در تهران بجنگ مردم برود. این مقابله با همان چیزی است که قبلا آنرا فتنه اقتصادی نامیده بودند که اشاره به اعتصابات کارگری داشت. وزیر اطلاعات نیز اعلام کرده است که وزارت اطلاعات پیش بینی های لازم برای اجرای “قانون هدفمند کردن یارانه ها” را انجام داده و با کسانی که قصد ایجاد مشکل در مسیر اجرای این قانون را داشته باشند برخورد خواهد کرد و آنها را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد. مصلحی وزیر اطلاعات میگوید همه دستگاههای دولت برای اجرای این قانون هماهنگ شده اند و با نمایندگان صنوف و تجار هم همکاریهای خوبی دارند. رژیمی که برای اجرای طرح “هدفمنمد کردن یارانه ها” و ” کمک نقدی به خانواده ها” تمام دستگاههای اطلاعاتی و قضائی و نظامی و وزارتخانه ها و سرمایه دارانش را در مقابل مردم بخط کرده است تنها پوچی ادعاهای مسخره اش و در عین حال وحشت و نگرانیش از قدرت مردم را بنمایش میگذارد. این تصویر “حکومت مقتدر” نیست بلکه آینه تمام قد حکومت مفلوک اوباشان اسلامی است که در حال فروپاشی کامل اقتصادی و سیاسی و نظامی و اداری است.
کارگران و مردم آزادیخواه،
جمهوری اسلامی در شرایطی میخواهد طرح حذف یارانه ها را اجرا کند و با توده میلیونی کارگران و مردم زحمتکش جامعه روبرو شود که بیشتر از هر زمان دیگر در عرصه داخلی و بین المللی تضعیف شده و تحت فشار قرار گرفته است. فروپاشی اقتصادی، عدم مشروعیت سیاسی و اجتماعی، تشدید جنگ جناحهای رژیم تا سرحد جوک کردن و افشا کردن همدیگر و بی آبروشدن کلیه ارگانهای حکومت، بی اعتباری شدید خود خامنه ای که مجبور شده برای کسب حمایت به نزد مرتجعین همپالگی خود برود و از اهمیت “آخوند حکومتی” حرف بزند، انزوای شدید بین المللی و تحریمهای گسترده اقتصادی، افشا شدن دزدیهای کلان و نجومی آخوندها و عناصر حکومتی، و دهها معضل و درد بی درمان دیگر این حکومت را روی انبار باروتی نشانده است که یک جرقه آنرا منفجر میکند. مردم عاصی و خشمگین و متنفر از حکومت سرمایه داران اسلامی مصممند این رژیم را سرنگون کنند، اما پیروزی ما مردم مشروط به اعمال قدرت متحد و متشکل ماست. امروز جامعه در مقابل دو راهی بربریت یا سوسیالسیم است. جمهوری اسلامی برای اینکه حتی مدت کوتاهی سرپا بماند ناچار است بربریت تمام عیار را به جامعه تحمیل کند. تمام جناحهای بورژوازی ایران نیز، مستقل از اختلافات درونی و مقطعی امروزشان، با طرح ریاضت کشی اقتصادی و همین حذف یارانه ها کاملا توافق دارند و علیه رفاه و آزادی مردم صف کشیده اند. رهائی ما مردم تماما به سوسیالیسم گره خورده است. رهائی از استثمار و تبعیض، خلاصی از هر نوع ستم و نابرابری، برابری زن و مرد، کوتاه شدن دست مذهب از سر جامعه، برگرداندن حرمت انسانها و تامین یک زندگی مرفه و انساني که خواست اکثریت عظیم جامعه است فقط با پیروزی انقلاب ناتمام ما و تحقق سوسیالیسم ممکن است. برای این منظور باید متحد شد و به حزب کمونیست کارگری ایران ملحق شد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲ آبان ۱۳۸۹ – ۲۴ اکتبر ۲۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *