كارگران روغن نباتی قو دست به تحصن و اعتصاب زدند

از پنجم مهرماه٬ كارگران کارخانه روغن نباتی قو در اعتراض به خطر بيكار شدن، دست به اعتصاب زده و در محل شركت متحصن شده اند. کارگران اعلام كرده اند كه تا رسيدن به خواستهايشان به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.
كارخانه روغن نباتی قو تهران مانند بسیاری دیگر از رشته های صنعتی دچار افت شدید تولید شده است و در خطر ورشکستگی قرار دارد. این واحد تولیدی درحال حاضر با ٢٠ تا ٣٠ درصد ظرفيت قبلی توليد کارخانه كار ميكند. اين شركت تحت مالكيت بيناد شهيد قرار دارد. مدیران شرکت هنوز پاسخ روشنی راجع به این وضعیت نابسامان به کارگران نداده اند. بنا به اخباری که به کارگران رسیده است٬ دستمزد کارگران از محل فروش املاک شرکت تامین میشود و كارخانه بحال تعطيلی و رکود در آمده است. خطر بیکاری جدی کارگران را که اغلب سوابق بیمه ای بالای پانزده سال دارند تهدید میکند٬ در اين كارخانه ٤٥٠ كارگر بكار اشتغال دارند كه ٣٧٥ نفر از آنان رسمی و باقی قراردادی هستند.
وضعیت کارگران روغن نباتی قو، منحصر به فرد نیست. میلیونها کارگر یا بیکار شده اند یا در معرض بیکاری هستند و یا چندرغاز حقوقشان پرداخت نمیشود. فلاکت اقتصادی دامن میلیونها نفر را گرفته است. مسئول این وضعیت رژیم کثیف جمهوری اسلامی است. در حالیکه هرروز خبر دزدیهای میلیاردی مقامات و آیت اله ها و مفتخوران منتشر میشود، در حالیکه یک اقلیت مفتخور ثروتهای افسانه ای به جیب زده اند، در حالیکه ماهانه صدها میلیون دلار صرف موسسات سرکوب و مذهبی و بساط زندان و شکنجه میشود، وضعیت اکثریت عظیم مردم بهتر از این نمیشود. باید متحد و یکپارچه بلند شد و بساط این مفتخوران و ستمگران را در هم کوبید. این تنها راه نجات کارگران و اکثریت عظیم مردم محرومی است که از همه چیز ساقط شده اند. کارگران روغن نباتی قو نباید خود را تنها احساس کنند. مبارزه هر بخشی از مردم به همه بخش های دیگر مربوط است. خواست کارگران روغن قو خواست میلیون ها نفر دیگر هم هست. با تمام قوا از آنها حمایت کنیم و همبتسگی خود را تقویت کنیم. این تنها راه به کرسی نشاندن خواست های ما است.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسياليستی
حزب کمونيست کارگری ايران
هفتم مهرماه ١٣۸۹، ۲۹ سپتامبر ۲۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *