تجمع اعتراضی کارگران خاور رشت در مقابل استانداری گیلان

روز سه شنبه ٣ مهر، ٢٠٠ نفر از كارگران كارخانه خاور واقع در كيلومتر ٥ جاده رشت- فومن در اعتراض به نپرداختن ٧ ماه دستمزدهايشان، در مقابل استانداری استان گیلان در شهر رشت تجمع كردند. به گفته كارگران سقف طلب اين كارگران بعضا به ٥ ميليون تومان ميرسد. كارگران اين كارخانه تا كنون چندين بار در همين محل تجمع داشته اند و هر بار با وعده و وعيد آنها را سردوانده و تا كنون پاسخي به آنها داده نشده است. اين درحاليست كه تازگي مبلغي حدود ٢ ميليارد و هشتصد ميليون تومان وام از اداره صنايع به اين شركت پرداخت شده است، و كارفرما اين پول را به جيب زده و اقدامي در جهت پرداخت طلبهاي كارگران انجام نداده است. در تجمع روز ٣ مهر نيروي انتظامي در محل حاضر شده و كارگران را تهديد كردند كه محل را ترك كنند. اما كارگران در دسته هاي چند نفري و در اطراف استانداري به تجمع خود ادامه داده و منتظر نمايندگان خود كه جهت پيگيري مطالباتشان به داخل استانداري مراجعه كرده بودند، ماندند.
در كارخانه خاور رشت، قبلا حدود ١٠٠٠ كارگر اشتغال به كار داشتند كه هم اكنون تنها حدود ٣٠٠ كارگر زن و مرد در آنجا مشغول به كار هستند كه ٤٠ نفر از آنان به صورت قراردادي كار ميكنند.
كارگران خاور رشت خواهان پرداخت فوری دستمزدهای پرداخت نشده خود هستند.
پرداخت نكردن دستمزدها یك جنایت آشكار در حق كارگران و خانواده ها و فرزندان كارگران است. حكومت اسلامی سرمایه داران با حراست و نیروهای سركوبش در مقابل كارگرانی كه به نپرداختن دستمزدهای ناچیزشان اعتراض میكنند می ایستد و از كارفرمایان دزد و مفت خور حمایت میكند. و همین امر دست سرمایه داران را باز گذاشته است كه نان شب كارگران را بالا بكشند و در مقابل اعتراضات پی در پی كارگران جواب سربالا بدهند و تهدید كنند. راه مقابله با این وضعیت مبارزه و اعتراض گسترده و سراسری است. جنبش مقابله با بالا كشیدن دستمزدها را باید با بهم پیوستن مبارزاتمان به جریان اندازیم و در عین حال خواست افزایش چندین برابر دستمزدها و ممنوعیت اخراجها را فعالانه طرح كنیم. برای خاتمه دادن به این بردگی باید متحد و یكپارچه عمل كرد.
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٦ مهر ماه ١٣۸۹، ٢٨ سپتامبر ۲۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *