دهها هزار نفر در مراسم کارگران جانباخته شرکت کردند

طبق یکی از گزارشات منتشر شده، دهها هزار نفر در مراسم خاکسپاری کارگران جانباخته در هفشجان شهر کرد شرکت کردند و یاد عزیزان خود را گرامی داشتند. تعداد جانباختگان همچنان افزایش می یابد و گفته میشود که حداقل ١٢ نفر از جانباختگان اهل هفشجان از توابع شهر کرد بوده اند. مزدوران جمهوری اسلامی، وحشتزده از این تظاهرات بزرگ، سعی کردند شعارهای رژیمی را به این مراسم تحمیل کنند که با عکس العمل تند مردم مواجه شدند.
در اطلاعیه ای قبلا اطلاع دادیم که در انفجار خط لوله سراسری گاز سرخس در مشهد که روز ١٩ شهریور اتفاق افتاد، حداقل ٩ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ٢٠ نفر سوختگی شدید پیدا کردند و راهی بیمارستانها شدند. متاسفانه به دلیل جراحات شدید و عدم امکانات درمانی کافی، تعداد دیگری از مجروحان نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند. جمهوری اسلامی تعداد جانباختگان را ٤ نفر ذکر کرده است و سعی کرده است ابعاد فاجعه را کوچک جلوه بدهد. حتی قربانیان این انفجار را منتشر نکرده است.
اسامی تعدادی از جانباختگان این انفجار که تاکنون مشخص شده به این شرح میباشد: عباسعلی اله بخشی، سلیمان شیخی، نصرت اله عسگری، مسلم صادقی، فردین کیوانی، صادق کنعانی، سعید امینی، شهرام عالی پور، حمید کاظمی نیا، محمد خواستار، حسن کیوانی، عقیل کیوانی و عباس ضرغامپور.
حزب کمونیست کارگری یکبار دیگر صمیمانه به کلیه خانواده های جانباختگان و همکاران و دوستان آنها تسلیت میگوید و اعلام میکند که مسئول این فاجعه بزرگ انسانی، سودجوئی سرمایه داران و دولت جنایتکار اسلامی سرمایه داران است. خسارت بزرگ انسانی این فاجعه قابل جبران نیست، اما خسارت مادی آن تماما به عهده جمهوری اسلامی و قرارگاه خاتم الانبیا متعلق به سپاه پاسداران که مجری این پروژه بوده است، میباشد و تامین زندگی خانواده های جانباختگان تماما به عهده آنها است. مجروحین این انفجار نیز باید با بالاترین امکانات درمانی و کاملا رایگان مورد مداوا قرار گیرند و زندگی آنها و کلیه آسیب دیدگانی که توان کار کردن را از دست داده اند تامین گردد. حزب اعلام میکند که سرنگونی جمهوری اسلامی اولین قدم مهم در پایان دادن به ناامنی محیط کار و قتلگاه هائی است که جمهوری اسلامی و نظامی که از آن پاسداری میکند، به اسم محیط کار به میلیون ها کارگر تحمیل کرده است.
گرامی باد یاد جاخباختگان فاجعه انفجار خط لوله گاز سرخس
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١ مهرماه ١٣٨٩، ٢٣ سپتامبر ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *