5

کنفرانس اعضای حزب کمونیست کارگری دراستکهلم برگزار شد!

5
شنبه ۱۸ سپتامبر کنفرانس اعضای حزب کمونیست کارگری در شهر استکهلم با شرکت اعضای حزب در این شهر و همچنین دبیر کمیته سوئد و کمیته خارج کشور حزب برگزار شد. کنفرانس با سرود انترناسیونال و سپس اعلام یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم و یاد عزیز منصور حکمت کار خود را آغاز کرد و بعد از آن با صحبتهای رحیم یزدانپرست دبیر وقت کمیته حزبی استکهلم ادامه یافت.
ارائه گزارش و بحث در باره فعالیت های متنوع حزب در فاصلۀ دو کنفرانس، چشم انداز فعالیت آتی حزب در شهر استکهلم و انتخابات بخشهای دیگر کنفرانس بود.
در قسمت گزارش رحیم یزدانپرست به دوره ای اشاره کرد که با شروع تظاهراتهای میلیونی مردم از خرداد سال گذشته شروع شد ه است. او گفت که واحد حزب در این دوره پرتلاطم سیاسی و اجتماعی همیشه در حالت آماده باش بوده و توانسته است که مبتکر و سازمان دهنده دهها اعتراض و کنفرانس و میتینگ در استکهلم باشد که برخی از آنها نظیر حمله مردم معترض به سفارتخانه رژیم در استکهلم در همه جا انعکاس یافت و الگوی تعرض به جمهوری اسلامی در خارج کشور شد. وی تاکید کرد که حزب در طول اینمدت با در دست داشتن پرچم سرنگونی طلبی موفق شد تلاش های نیروهای مخالف این شعار را خنثی کند. او همچنین برگزاری تظاهرات توده ای با تریبون آزاد را یکی از دستاوردهای این دوره دانست.
جلسه در مورد گزارش به بحث پرداخت و رفقای مختلفی به جوانب گوناگون ضعف و قدرت ما در استکهلم پرداختند.
در بخش دیگر جلسه در مورد سندی که برای دوره آتی فعالیت حزب در استکهلم به کنفرانس ارائه داده شده بود٬ صحیبت شد و حاضرین در جلسه موضوعات بسیار مهمی بویژه در مورد توده ای و اجتماعی شدن هر چه بیشتر حزب در استکهلم را مورد تاکید قرار دادند. کنفرانس این وظیفه را به کمیته بعدی محول کرد که بر اساس بحث های مطرح شده٬ پلاتفرمی را تهیه و تدوین کند که راهمنای عمل ما در دوره آتی باشد.
در بخش انتخابات از میان ۱۴ کاندیدا٬ تعداد ۹ نفر به عنوان اعضای کمیته آتی حزب در استکهلم انتخاب شدند که عبارتند از: آذر پویا، آوات فرخی، الیا تابش، جمیل فرزان، رضا فتحی، رحیم یزدانپرست، سیما بهاری، کیان آذر، و ممد امیری. ( عکس زیر)
در جلسه کمیته که بلافاصله پس از کنفرانس برگزار شد سیما بهاری بعنوان دبیر و آذر پویا بعنوان خزانه دار به اتفاق آرا انتخاب شدند. جلسه پس از حدو ۵ ساعت به کار خود با موفقیت پایان داد و شرکت کنندگان پس از پایان جلسه٬ طبق قرار قبلی٬ میتینگی را در اعتراض به رژیم شلاق٬ سنگسار و اعدام جمهوری اسلامی در یکی از میادین شهر استکهلم برپا کردند.
شکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- سوئد
۲۰ سپتامبر ۲۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *