آغاز سال تحصیلی جدید می تواند آغاز سرنگونی رژیم باشد!

سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می شود که جمهوری اسلامی جنگ خود را علیه مدارس و دانشگاهها، علیه معلمان و دانش آموزان و دانشجویان شدت و دامنه بیشتری داده است. دانشگاهها و مدارس پر از نیروهای انتظامی و وزارت اطلاعات و آخوند شده اند. هزاران دانشجو، معلم و دانش آموز از تحصیل محروم شده، زندانی شده و مورد شدیدترین آزارها و شکنجه های اسلامی قرار گرفته و بسیاری از آنان اعدام شده اند. اما علیرغم این هر سال با شروع سال تحصیلی، اعتراض در دانشگاهها و مدارس در سراسر کشور شروع میشود و هرسال مقامات حکومت از فضای غیر اسلامی دانشگاهها ابراز نارضایتی میکنند.
در حالیکه بسیاری از مدارس دو نوبته هستند و تعداد دانش آموزان در هر کلاس بسیار بیشتر از استاندارد است و ساختمان بسیاری از مدارس ویران و برای جان دانش آموزان خطرناک تشخیص داده شده است و در حالیکه خانواده بسیاری از دانش آموزان توانائی تامین لوازم التحریر و کفش و لباس برای عزیزانشان را ندارند، رژیم میلیاردها تومان صرف ایجاد نمازخانه، اماکن پرورشی و راه انداختن بساط روضه خوانی و قرآن خوانی در مدارس می کند. جداسازی جنسی را در بسیاری از اماکن تحصیلی به اجرا در میاورد و وعده ایجاد پنجاه هزار مدرسه قرآن و فرستادن آخوند به مدارس بعنوان افسران جنگ نرم داده است. وزیر رژیم گفته است دانشگاهی که صدای اذان از آن بلند نشود باید با خاک یکسان شود. کتابهای درسی را از بسیاری مضامین علمی خالی کرده است. هزینه تحصیل را در مدارس و بویژه در دانشگاهها به نحو سرسام آوری بالا برده و امکان تحصیل را از بسیاری جوانان گرفته است و با گذاشتن موانع بسیار مانع از تحصیل کودکان و جوانان افغان در مدارس و دانشگاهها شده است.
دانش آموزان، معلمان شریف و آزادیخواه، مادران و پدران!
حکومت اسلامی بیش از هر زمان دیگر متفرق و از هم پاشیده است و باندهای مختلف آن گلوی یکدیگر را گرفته اند. بحران اقتصادی و سیاسی گریبان این حکومت را رها نمی کند و روز بروز عمیقتر می شود. گرانی و بیکاری هر روز افزایش پیدا می کند. مردم نمی توانند این وضعیت را تحمل کنند و باید منتظر اوج دیگری از خیزش انقلابی مردم باشیم. باید متحدانه در مقابل حملات رژیم به مدارس و دانشگاهها ایستاد و آن را وادار به عقب نشینی کرد. خواست آزادی معلمان زندانی باید بر دیوار هر مدرسه و کلاس نقش بندد و از خواستهای بحق معلمان برای افزایش دستمزدهایشان باید مورد حمایت قرار گیرد. خواستار بازگشت معلمان اخراج، استخدام رسمی معلمان قراردادی و شرکتی و ایجاد امنیت شغلی برای معلمان شوید. اعتراض خود را به دخالت مذهب در آموزش و تحصیل گسترش دهید و خواست برپایی یک نظام آموزشی سکولار را مطرح سازید. آموزش باید در همه سطوح و برای همه باید رایگان باشد و همه کودکان و جوانان افغان باید بتوانند بدون هیچ مانعی امکان تحصیل را پیدا نمایند. بساط بسیج و تفتیش عقاید و روضه خوانی و قرآن خوانی از مدارس باید جمع شود. با گسترش مضامین علمی و ترفرهنگ سکولار و شیوه های زندگی انسان متمدن امروز در بین دانش آموزان، به مقابله با ترویج جهل و خرافات اسلامی برخیزید.
دانشجویان و دانش آموزان نقش مهمی در جنبش انقلابی داشته اند که بویژه در دو سال اخیر شدت گرفته و پایه های حکومت را به لرزه در آورده است. دانشگاهها و مدارس بعنوان مراکز تجمع میلیونها جوان پرشور، شریف و آزادیخواه و بعنوان پایگاههای مهم علم و تمدن و سکولاریسم همواره موجب هراس و وحشت حکومت اسلامی بوده اند و پس از ٣١ سال سرکوب و جنای به تسخیر رژیم در نیامده اند.
دانشجویان کمونیست، جوانان آزادیخواه!
سال تحصیلی باید با دور جدیدی از مبارزات بر علیه رژیم آغاز شده و صف شما در مقابل رژیم باید متحدتر و متشکل تر شود. لغو حجاب اجباری، جداسازی جنسی، برچیده شدن بساط حراست و کمیته های انضباطی و آزادی دانشجویان زندانی و زندانیان سیاسی و بازگشت همه دانشجویان اخراجی باید شدید تر و قویتر در اعتراضات و مبارزات شما پیگیری شود. جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری منفور و منزوی است و شما حمایت مردم ایران و جهان را با خود دارید.
جنبش جوانان و دانشجویان حامی و نیروی مهم مبارزات مردم بر علیه جمهوری اسلامی است. مبارزات کارگران، معلمان، زندانیان سیاسی و گروههای مختلف مردم باید با پشتیبانی وسیع شما روبرو شود. امروز دنیا بخاطر اعدام و سنگسار در مقابل جمهوری اسلامی ایستاده است. نباید گذاشت چنین احکامی صادر شود و یا به مرحله اجرا در آید. هر مورد از صدور احکام قصاص، اعدام و یا سنگسار باید با اعتراضات وسیع شما روبرو شود. با تشکیل جمع هایی از دانشجویان و جوانان به تکثیر و پخش اطلاعیه ها و سایر انتشارات حزب بپردازید، آنها را در میان سایر گروههای مردم ترویج کنید و آنها را به پیوستن به حزب دعوت نمائید.
این سال تحصیلی می تواند با جشن سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و امید به برپایی یک جامعه آزاد، برابر و مرفه پایان پیدا کند. به شما فراخوان پیوستن به حزب و گسترش و تعمیق مبارزات برای عملی شدن این آرزو می دهیم.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ شهریور ١٣٨٩، ١٣ سپتامبر ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *