اعدام های مخفیانه در زندان مشهد و هراس جمهوری اسلامی

بنا به گزارشات منتشر شده و بنا به شهادت بعضی از زندانیان آزاد شده و کارکنان زندان وکیل آباد مشهد، صدها زندانی در ۵ ماهه اخیر در این زندان مخفیانه توسط جمهوری اسلامی اعدام شده اند. این اعدام ها از دو سال قبل آغاز شده ولی در ماههای اخیر تعداد آن افزایش یافته است. تعداد اعدام شدگان بیش از ۵۰۰ نفر تخمین زده می شود. بیشتر اعدام شدگان از خانواده های محرومی هستند که توانائی مالی گرفتن وکیل و پیگیری پرونده ها را نداشته اند. تعداد زیادی از این قربانیان افغانی هستند. مقامات جمهوری اسلامی با ارعاب خانواده های اعدام شدگان را وادار به سکوت کرده و مانع اعتراض آنها شده است.
طبق این گزارشات، اعدام ها در گروههای ٦٠ ـ ٧٠ نفره انجام شده و اعدامی ها تا لحظاتی قبل از اعدام نمی دانستند چه سرنوشتی در انتظار آنها است. تعدادی از نوجوانانی که قبل از سن ۱۸ سالگی به زندان افتاده اند، در بین اعدام شدگان هستند. بهانه اعدام بسیاری از اعدام شدگان قاچاق مواد مخدر بوده است. بیشتر احکام اعدام در این زندان توسط چهار قاضی جمهوری اسلامی بنام های کاووسی، کابلی، سلطانی و یثابی صادر شده است. تعداد زندانیان محکوم به اعدام در بندهای مختلف زندان وکیل آباد بیش از ۲۰۰۰ نفر برآورد می شود. چندی قبل نامه لاریجانی رئیس قوه قضائیه به خامنه ای افشا شد که در آن برای اعدام ۱۱۲۰ زندانی کسب اجازه شده بود. احکام اعدام این زندانیان مورد تائید دیوان عالی کشور قرار گرفته ولی جمهوری اسلامی بخاطر فشارهای بین المللی و اعتراضات مردم در ایران، در اجرای اعدام ها دچار مشکل شده بود. نتیجتا بسیاری از اعدام ها مخفیانه و بدون اعلام عمومی انجام می شود.
جرم بسیاری از اعدام شدگان و محکومین ظاهرا قاچاق مواد مخدر است، اما این انسانها خود قربانیان فقر و فلاکت و ناهنجاری های عظیم اجتماعی هستند که جمهوری اسلامی در طول حکومت سی و یک ساله خود به مردم ایران تحمیل کرده است. انجام مخفیانه اعدام ها نشان وحشت رژیم از اعتراضات مردم ایران و جهان است. نباید اجازه داد که این جنایات ادامه پیدا کند. این ماشین کشتار باید متوقف گردد. اعتراض و ابراز انزجار جهانی به حکم سنگسار و اعدام سکینه آشتیانی، حکومت اسلامی را به وحشت انداخت و نشان داد که میتوان این مبارزه را در ابعاد جهانی گسترش داد. با تماس با خانواده های اعدام شدگان آنها را کمک و راهنمایی کنید تا با حزب و یا کمیته بین المللی علیه اعدام تماس بگیرند و بر علیه جمهوری اسلامی اعلام جرم کنند. سد ارعاب حکومت باید شکسته شود. اسامی اعدام شدگان و نام حاکمان شرع و جنایتکارانی که احکام اعدام را صادر کرده اند، باید منتشر شود. از خانواده هایی که عزیزی از آنها اعدام شده است، حمایت کنید و به آنها بگوئید که این سران و دست اندرکاران جمهوری اسلامی هستند که مجرمند و باید مورد محاکمه قرار بگیرند.
مرگ بر حکومت اعدام و سنگسار اسلامی
زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١١ شهریور ١٣٨٩، ٢ سپتامبر ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *