بیانیه حزب کمونیست کارگری در باره فلاکت اقتصادی

صفی متحد و سراسری علیه گرانی، بیکاری و فقر شکل دهیم!
گرانی، بیکاری و فلاکت اقتصادی در ایران اکنون به حد بی سابقه ای رسیده است. جامعه ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی همواره در بحران و فلج اقتصادی قرار داشته و اعتصابات تعطیل ناپذیر کارگران و اعتراضات مکرر معلمان و دیگر حقوق بگیران همه شاهدی بر اوضاع غیر قابل تحمل در جمهوری اسلامی بوده است. اما اکنون وضع بقدری وخیم است که تامین یک بخور و نمیر حتی با شرایطی برده وارتر از گذشته برای بسیاری ممکن نیست. بیکاری بویژه در بین جوانان بیداد میکند، بخش های هرچه بیشتری از شاغلین شغل خود را از دست میدهند و آنها که بر سر کارند از ترس بیکاری به ناگزیز به شرایط بدتر تن میدهند. بعد از اقدامات جمهوری اسلامی در حذف یارانه ها و افزایش قیمت کالاهای اساسی و بخصوص در پی تحریم های اقتصادی ماههای اخیر جامعه در حالت فروپاشی اقتصادی و فلاکت عمومی قرار گرفته و تامین معاش به اولین مساله اکثریت عظیم مردم ایران تبدیل شده است. با توجه به بحران و بن بست و انزوای همه جانبه جمهوری اسلامی در داخل و در سطح جهانی، اوضاع اقتصادی از اینهم بدتر خواهد شد و بسوی یک فاجعه تمام عیار برای مردم ایران حرکت میکند.
اما این وضع علاوه بر نگرانی عمیق مردم و دست و پنجه نرم کردن هر روزه با فقر و فلاکت، به اعتراضات پراکنده اما وسیع و روبه تزاید در محیط کار و محلات و به فضای نارضایتی شدید عمومی دامن زده است. فلاکت اقتصادی بی سابقه فعلی بر متن بن بست ها و بی افقی جمهوری اسلامی و در اوضاع انقلابی جامعه ایران زمینه های گسترش اعتراضات وسیع و سراسری در بین اقشار مختلف طبقه کارگر و توده های محروم شهری را فراهم کرده است. در واقع راه مقابله فوری و موثر با فلاکت اقتصادی فعلی نیز همانا گسترش این اعتراضات و شگل گیری قدرت متحد و متشکل کارگران و توده های مردم در برابر افزایش قیمتها، فقدان مایحتاج، بیکارسازیها و هرگونه تهاجم به معیشت و زندگی مردم، و عقب راندن حکومت جنایتکار و پوسیده ای است که برای بقاء خود جامعه را به نابودی میکشاند. حتی یک لحظه نیز نباید به جمهوری اسلامی اجازه داد که به بهانه تحریم خارجی یا نظیر آن خود را از تیغ اعتراض مردم به در برد. اوضاع فلاکتبار کنونی تاکید مجددی است براینکه شرط فوری هرگونه بهبود جدی در اوضاع اقتصادی کارگران و مردم ایران رهایی جامعه از بختک جمهوری اسلامی و حکومت آیت الله های میلیاردر است. باید همه اعتراضات و مبارزات پراکنده علیه گرانی و بیکاری و فقر را حول شعار سراسری “زندگی انسانی حق مسلم ماست” متحد کرد و آنرا مبنای به میدان آوردن نیرویی قدرتمند و تا به آخر انقلابی قرار داد تا با سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری جامعه آزاد، برابر، مرفه و انسانی وظایف انقلاب ناتمام ایران را به انجام برساند.
حزب کمونیست کارگری همه رهبران و فعالین کارگری، معلمان، پرستاران، همه دانشجویان و همه زنان و مردان آزاده را فرامیخواند تا شکل دهی به صف قدرتمند واحد و سراسری در مبارزه علیه گرانی و بیکاری و فلاکت را در صدر فعالیت های خود قرار دهند. سازماندهی و هدایت هر اعتراض محلی علیه گرانی و علیه نبود مایحتاج زندگی، هر اقدام متحد مردم در نپرداختن قبوض دولتی و مقابله با فشارهای دولت، هر اعتصاب برای نقد کردن دستمزدها و افزایش دستمزدها، هر اعتراض علیه اخرج و بیکاری و برای گرفتن بیمه بیکاری برای مقابله موثر با فلاکت حائز اهمیت بسیار است و باید به سیل خروشان مردم انقلابی در دفاع از زندگی انسانی و برای به گور سپاردن جمهوری اسلامی متصل شود. در این میان بویژه طبقه کارگر که قربانی اصلی فلاکت فعلی و مناسبات برده وار حاکم است، میتواند و باید با اعتصابات و اقدامات سراسری توده های عظیم، مردم را پشت سر خود متحد کند و به جمهوری اسلامی مستاصل اجازه ندهد تا بهمراه خود جامعه را بیش از این به قهقرا سوق دهد. فلاکت فعلی بطور عینی و به معنای دقیق کلمه جامعه ایران را بر سر دوراهی “بربریت یا سوسیالیسم” قرار داده است. اکنون زمان آن است تا طبقه کارگر پیشاپیش مردم ایران بعنوان نماینده سوسیالیسم و رهایی انسان در برابر بربریت جمهوری اسلامی و سرمایه داری قد بر افرازد.
زندگی انسانی حق مسلم ماست!
سرنگون باد جمهوری اسلامی!
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!
حزب کمونیست کارگری ایران
٩ شهریور ١٣٨٩، ٣١ اوت ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *