كارگران مخابرات راه دور شيراز بار ديگر تجمع كردند

روز ٣ شهريور جمعي از کارگران کارخانجات مخابراتي راه دور ايران(ITI) در شيراز، در اعتراض به ١٦ ماه دستمزد پرداخت نشده خود بار ديگر در مقابل اين کارخانه تجمع کردند. در اين تجمع کارگران با شعارهايي مثل “زندگي،‌ معيشت، حق مسلم ماست” و “حق و حقوق کارگر پرداخت بايد گردد”، خواهان دستمزدها و مطالباتشان شدند.
اين كارگران در پي اعتراضات متوالي خود و وعده و وعيد هاي فراوان در اين ماه توانستند تنها يك ماه از طلبهايشان را نقد كنند. در حركات اعتراضي قبلي اين كارگران اعلام شده بود كه مبلغ ١٥ ميليارد تومان نقدينگي به اين كارخانه واگذر خواهد شد تا از محل آن طلبهاي كارگران پرداخت شود. اما هيچ خبري از اين تصميم نشده است و كارگران همچنان در بلاتكليفي قرار دارند. بنا بر خبرها برخي از اين كارگران بيش از ١٦ ماه دستمزد طلب دارند و هر از سه چهار ماهي ٣٠٠ هزار تومان به آنها پرداخت ميشود. تا اوضاع را آرام نگاه دارند.
كارگران اين كارخانه بدليل عدم دريافت دستمزدهايشان در وضع معيشتي بسيار بدي بسر ميبرند. بنا بر اخبار وضعيت آنچنان فشاري به كارگران آورده است كه بسياري از خانواده برخي از آنان از هم پاشيده شده است و بعضا فرزندانشان از تحصيل محروم شده اند و در اين دوساله دو مورد ما شاهد اقدام به خودكشي دو كارگر در اين كارخانه بوديم. فضاي اعتراض در اين كارخانه بالاست و كارگران اعلام كرده اند ك تا وقتي كه همه طلبهايشان را نگيرند ، به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد. در اين كارخانه ٦٠٠ كارگر به كار اشتغال دارند. نپرداختن دستمزد ناچيز کارگران٬ تحميل فقر و مصيبت و بردگي به آنان و خانواده هايشان جنايتي آشكار عليه كارگران است. هيچ عذر و بهانه اي نپرداختن دستمزد ها را توجيه نمی کند. دستمزدهای پرداخت نشده، كارگران باید فورا پرداخت شود.
كارگران مخابرات راه دور همواره مبارزات گسترده ای برای نقد كردن دستمزدهای پرداخت نشده خود داشته اند. شركت وسیع خانواده های كارگری در این مبارزات، متحد كردن صف كارگران در مجمع عمومی كارگری و رساندن صدای اعتراض خود به جامعه و جلب همبستگی مردم همه و همه گامهای مهمی در پیشروی این مبارزات است. حزب كمونیست كارگری ایران مردم شیراز را به حمایت از كارگران مخابرات راه دور و شركت در تجمعاتشان فرامیخواند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٤ شهریور ١٣۸۹، ٢٦ اوت ۲۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *