تجمع اعتراضی کارگران کارخانه پارچه بافی کرمانشاه خانواده هایشان درمقابل استانداری

به فراخوان مجمع عمومی کارگران پارچه بافی کرمانشاه٬ فردا یکشنیه سوم مرداد ماه سال جاری كارگران پارچه بافی كرمانشاه فردا همراه با خانواده های خود مقابل استانداری دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.
این کارخانه واقع در کیلو متر١٠ جاده شهرستان هرسین زیر نظر شرکت بهساز وابسته به بانک ملت وشرکت خردمند و بانک ملت قرار دارد.
کارگران این کارخانه بیش از چهار ماه است که دستمزدی دریافت نکرده اند٬ هفت ماه است هزینه بیمه آنها از جانب کارفرما واریز نگردیده است٬ دفترچه های بیمه آنها فاقد اعتبار است و این در حالی است که همین کارگران٬ روزانه بیست هزار متر پارچه تولید کرده اند و همه اين توليدات بفروش رسيده است.
سیصد و پنجاه نفر از کارگران در روزهای هیجدهم و نوزدهم تیر ماه برای چندمین بار در اعتراض به عدم پرداخت چهار ماه دستمزد معوقه خود دست به اعتصاب زدند!
طی این دو روز اعتصاب و زير فشار اعتراضات ممتد کارگران٬ بالاخره “طاهری” مدیر عامل كارخانه ناگزير شد بمیان کارگران برود و وعده بدهد كه تا آخر تيرماه٬ چهار ماه دستمزد معوقه كارگران پرداخت خواهد گردید.
اما هنگامی که کارگران در اول مرداد ماه٬ برای دريافت دستمزدهايشان مراجعه كردند. مديريت در پاسخ به كارگران اعلام کرد٬ حقوقي در كار نيست! به سركارتان برگرديد!
کارگران خشمگین از جواب سربالای مديريت و وعده های دروغین آنها٬ بلافاصله٬ قاطعانه و با تصمیمی راسخ اعلام اعتصاب كردند و دست از کار کشیدند٬ تولید متوقف گردید و تا پايان وقت اداری روز دوم مرداد ماه٬ اعتصاب ادامه پیدا کرد. در این روز كارگران با برپایی مجمع عمومی خود تصميم گرفتند كه روز یکشنبه سوم مرداد ماه٬ همراه با خانواده هايشان اعتراض خود را ادامه خواهند داد و در مقابل استانداری کرمانشاه دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.
عدم پرداخت دستمزد کارگران٬ جنایت آشکار کارفرمایان و حکومت تبهکار جمهوری اسلامی علیه کارگران و خانواده های آنهاست. خانواده کارگران کارخانه پارچه بافی کرمانشاه٬ تحت فشار مشقت بار گرانی سرسام آور٬ چهار ماه است که به حال خود رها شده اند٬ کارفرمای بیرحم٬ حتی امکانات درمانی آنان را نیز به گروگان گرفته است.
کارگران کارخانه پارچه بافی کرمانشاه با اعتصاب خود و با اولتيماتوم دادن و پافشاري بر روي خواستهايشان در مقابل زورگويي مديريت ايستاده اند. تصمیم مجمع عمومی این کا رگران مبني بر ادامه اعتراض به همراه خانواده هايشان يك اقدام مهم و هوشيارانه براي گسترش قدرتمند اين مبارزه از جانب اين كارگران است. باید این صف اعتراضی را با تمام توان تقویت کرد. حزب كمونيست كارگري ايران از همه کارگران و مردم شرافتمند کرمانشاه و هرسین می خواهد که با پیوستن به تجمع اعتراضی كارگران پارچه باقي كرمانشاه٬ درمقابل استانداری اين شهر٬ کارگران و خانواده هایشان را تنها نگذارند.
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسياليستی
حزب کمونيست کارگری ايران
دوم مرداد ماه ١٣۸۹، ۲٤ جولای ۲۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *