تجمع اعتراضی چند واحد تولیدی

کارگران حقوق های معوقه خود را مطالبه میکنند
کارخانه قند بردسیر
اخبار رسیده از کارخانه بردسیر کرمان حاکی است که جمعی از کارگران این کارخانه در اعتراض به انحلال کارخانه و نیز عدم پرداخت طلب های خود در روز سه شنبه هشتم تیرماه سال جاری٬ مقابل درب اصلی کارخانه قند بردسیر تجمع کردند. کارگران بیکار شده دو ماه است دستمزدی دریافت نکرده اند و چندین ماه است پرداخت حق بیمه آنها نیز به تعویق افتاده است. هیچ مرجعی پاسخگوی کارگران کارخانه قند بردسیر نیست.

دستمزد بیش از سیصد کارگر کارخانه “کاشی تبریزکف” مرند پرداخت نشده است.
علیرغم گرانی و تورم افسارگسیخته و دستمزدهای ناچیز و چند برابر زیر خط فقر٬ دستمزد کارگران کارخانه کاشی “تبریزکف” چهار ماه است پرداخت نشده است. خانواده های کارگران با فشار اقتصادی غیرقابل تحملی مواجهند. کارفرما هنوز پاسخ روشنی به کارگران نداده است. خانواده های کارگران این واحد تولیدی بعلت عدم پرداخت دستمزد هایشان٬ قادر به پرداخت هزینه های اولیه زندگی مانند اجاره منزل و هزینه های جاری زندگی خود نیستند.

دستمزد بیش از ٦۵٠ نفر كارگران كارخانه فولاد نطنز پرداخت نشده است.
ششصد و پنجاه تن از کارگران واحد تولیدی فولاد نطنز تولید کننده میله گرد و كلاف مفتولی٬ سه ما ه است دستمزدی دریافت نکرده اند. کارگران و خانواده های آنها به این بی توجهی و کلاهبرداری آشکار شدیدا معترضند. خانواه این کارگران بدون کوچکترین امکانی به حال خود رها شده اند.

كارخانه صندوق نسوز كاوه در حال ورشکستگی است.
طی یكماه گذشته تعداد قابل توجهی ازكارگران كارخانه صندوق نسوز كاوه اخراج شده اند٬ کارفرما دلیل رکود تولید٬ ورشکستگی و به حال تعطیل در آمدن کارخانه و اخراج کارگران را مشكلات سوخت و مسئله تحریمهای اقتصادی عنوان کرده است.

نپرداختن دستمزدها يك جنايت آشكار است. نتيجه آن متلاشي كردن زندگي و معيشت كارگران است. نتيجه آن محروم كردن فرزندان كارگران از تحصيل است. نپرداختن دستمزد ها با هيچ عذر و بهانه ای قابل پذيرش نيست. دستمزد كارگران بايد فورا پرداخت شود و در قبال تعويق دستمزدها به كارگران خسارت پرداخت شود. كارگران خواهان نه تنها پرداخت فوري دستمزدها بلكه افزايش آن و در گام اول حداقل يك ميليون تومان هستند. خواستي كه براي آن طومارها جمع شد و بندي از قطعنامه اول مه كارگران بود. کارفرمایان و در راس همه آنها جمهوری اسلامی مسئول مستقیم فقر و فلاکت روزافزونی است که زندگی میلیونها خانواده کارگری را دستخوش مصیبت کرده است. اعتراض به حق کارگران به این ستم آشکار و غیر قابل تحمل باید به اعتراضی وسیع و سراسری بدل گردد.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
مرگ بر جمهوري اسلامي

حزب کمونيست کارگري ايران
١١ تيرماه ١٣۸۹، ۲ جولای ۲۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *