تجمع اعتراضی کارگران بیکار پالایشگاه آبادان

صبح روز دوشنبه هفتم تیرماه پالایشگاه آبادان شاهد حضور نزدیک به صد نفراز کارگران خشمگینی بود که در اعتراض به بیکار شدنشان٬ مقابل درب اصلی پالایشگاه آبادان تجمع کردند. با این حرکت اعتراضی ساعتی درب اصلی پالایشگاه آبادان بسته شد و کارگران توجه سایر بخشها را بخود جلب کردند. نیروی انتظامی سراسیمه خود را به محل رساند٬ اما در برابر فضای اعتراضی کارگران امکان تحرکی در محل تجمع كارگران نیافت و ناگزیر به ترک محل شد.
در یک ابتکار اعتراضی دیگر کارگران خشمگین با دراز كشيدن در مقابل درب اصلي پالايشگاه، مسير رفت و آمد را مسدود كردند و با اين اقدام خود توانستند توجه ساير بخش ها را بخود جلب كنند. در همانجا نیروهای وزرات اطلاعات موسوم به لباس شخصی كه در محل حضور داشتند، دو نفر از کارگران را که با تلفن موبايل خود در حال گرفتن عکس و فیلم از تجمع بودند با ضرب و شتم دستگیر و سوار ماشین کرده و از محل دور شدند و تا زمان انتشار این اطلاعیه خبری از محل بازداشت آنان نیست. تجمع اعتراضی کارگران همچنان تا ساعتی از ظهر ادامه داشت.
پالایشگاه آبادان یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی و حساس کارگری در ایران است. اقدام جسورانه کارگران بیکار شده پالایشگاه آبادان درحالی صورت می گیرد که جمهوری اسلامی این مجتمع صنعتی را به یک پادگان نظامی بدل کرده است و با گماردن نیروهای ویژه ای از وزرات اطلاعات تحت عنوان حراست و غیره٬ جوی کاملا امنیتی ایجاد کرده است.
اخراج نیروهای حراست و سرکوبگر از پالایشگاه آبادان و همه مراکز کاری یک خواست مهم همه کارگران و کارگران پالایشگاه آبادان است. کارگران پالایشگاه آبادان خواهان بازگشت بکار فوری همکاران اخراجی خود و بهبود فوری سطح دستمزدهایشان هستند. حزب کمونیست کارگری از اعتراض بحق کارگران پالایشگاه آبادان دفاع میکند و خواهان آزادی فوری و بی قید شرط کارگرانی است که دستگیر شده اند.
مبارزه و خواست بحق کارگران بیکار پالایشگاه آبادان باید از جانب همه بخشهای این پالایشگاه و سایر کارگران و مردم آزادیخواه مورد پشتیبانی قرار گیرد. با مبارزه متحد خود خواهان آزادی فوری کارگران دستگیر شده و بازگشت بکار همکارانمان و کوتاه شدن دست حراست از پالایشگاه و محیط کارمان شویم.
کارگران پالایشگاه آبادان و صنعت نفت در سال ٥٧ بانی یکی از حماسه آفرینی ها و بزرگترین اعتصابات کارگری در تاریخ مبارزات کارگری در ایران بوده اند. اعتصاب و مبارزه ای که رژیم ستم شاهی پهلوی را به زیر کشید. اکنون با اعتراض کارگران بیکار پالایشگاه آبادان و با گسترش هر روزه اعتراض در سطح جامعه و در محيط هاي كارگري، فرصت دیگری برای عرض اندام یکپارچه کارگران صنعت نفت در برابر همه اين تعرضات و دفاع از دیگر رفقایشان و جلو آمدن با خواستهاي فوري و همين امروز كارگران فراهم امده است. این فرصت را نباید از دست داد.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
مرگ بر جمهوري اسلامي
زنده باد جمهوري سوسياليستي
حزب کمونيست کارگري ايران
۸ تيرماه ١٣۸۹، ۲۹ جون ۲۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *