چند خبر از تجمعات اعتراضی كارگران

تجمع اعتراضي كارگران پارس متال تهران در مقابل دفتر احمدي نژاد
بنا به گزارشهاي منتشر شده صبح روز ٧ تیر كارگران كارخانه پارس متال تهران در اعتراض به پرداخت نشدن ٥ ماه دستمزد و اخراج از كار در مقابل دفتر احمدی نژاد در میدان پاستور تجمع كردند. طبق خبر اخيرا كارفرماي كارخانه طي اطلاعيه اي از كارگران قراردادي خواسته است كه هر چه زودتر براي تسويه حساب خود اقدام كنند. اين درحالي است كه از ٣٠٠ كارگر شاغل در اين كارخانه حداقل ١٥٠ كارگر دارای سابقه ای بالاي ١٢ سال هستند. همچنين كارفرما بابت حقوق و مزاياي شب عيد و دستمزد سه ماه اول سال به هر كارگر بيش از ٥ ماه دستمزد بدهكار است و به كارگران بازنشسته نيز بابت حق سنوات و پاداش و ساير مطالباتشان پولي پرداخت نشده است. كارخانه پارس‌متال كارخانه اي قديمي و تولیدكننده با سابقه لوله و گلوله‌های چدنی در منطقه غرب تهران است. سهامدار عمده كارخانه از سه ماه مانده به شروع سال ٨٩ با قطع امكانات رفاهی و قبول نكردن سفارش جدید زمینه توقف این واحد تولیدی را فراهم كرد به طوری كه اكنون فعالیت در این واحد باسابقه راكد شده است. اكنون فضاي اعتراضي كارخانه حالتي انفجاري دارد. كارگران اعلام كرده اند كه تا رسيدن به مطالباتشان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
تجمع اعتراضی كارگران بازنشسته جلوی ساختمان بیمه تامین اجتماعی
به گزارش “ايران كارگران” روز ٧ تير جمعي از كارگران بازنشسته در اعتراض به حقوق پرداخت نشده خود در مقابل بیمه تامین اجتماعی جمهوري اسلامي تجمعي اعتراضي برپا داشتند. اين بازنشستگان عليرغم چندين بار تجمع و اعتراض تا كنون پاسخي نگرفته اند. اعتراض كارگران بازنشسته ادامه دارد.
کارگران مخابرات راه دور شیراز ١٦ ما ه است كه حقوق نگرفته اند
روز يكشنبه ٦ تير كارگران مخابرات راه دور شيراز در اعتراض به ١٦ ماه دستمزد پرداخت نشده خود بار ديگر دست به تجمع زده و صدای اعتراض خود را نسبت به سردواندن و وعده های پوشالی ای كه به آنها داده شده، بلند كردند. بلاتكلیفی و نپرداختن ١٦ ماه دستمزد فشار اقتصادی شدیدی به كارگران و خانواده هایشان تحمیل كرده است. تا كنون چندین كارگر این مرکز دست به خودكشی زده و خانواده تعدادی از كارگران از هم پاشیده است. اعتراض این كارگران به حالتی انفجاری در آمده است.
٢٠ تیر روز اولتیماتوم كارگران سازمایه
٩ ماه است كه به كارگران سازمایه دستمزدی پرداخت نشده است. كارگران این كارخانه در وضعیت معیشتی بسیار دشواری زندگی میكنند و مقامات مسئول با وعده وعید های دروغین قصد دست به سر كردن كارگران را دارند. كارگران قرار است مجددا روز ٢٠ تیر تجمع كنند. به گزارش آژانس ایران خبر، كارگران گفته اند اگر این بار به خواسته های ما رسیدگی نشود وبخواهند مثل هر بار ما را فریب بدهند، با دبه های بنزین كارخانه و اموال آن را به آتش میكشیم، همانطور كه آنها خانه و زندگی ما را در این ٩ ماه به آتش كشیدند.
دستمزدهای پرداخت نشده و بیكارسازی ها یك معضل میلیونها كارگر است. دستمزدها بعضا تا ١٦ ماه و ٢٠ ماه پرداخت نشده است. برپایی مجمع عمومی كارگری منظم و تبدیل آن به ظرف تصمیم گیری و اتحاد كارگران، ارتباط مراكز مختلف كارگری و بهم پیوستن این مراكز در اعتراضات و مبارزاتشان و جلب وسیع همبستگی مردم و همراهی خانواده ها، فاكتورهای مهمی در قدرتگیری این اعتراضات و جلوی صحنه آمدن كارگران است. حزب كمونیست كارگری رهبران و فعالین کارگری را به تلاش برای متشکل کردن کارگران فرا میخواند.
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٧ تیرماه ١٣۸۹، ٢٨ جون ۲۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *