کارگران گندوله سازی گل گهر سيرجان به اعتراض خود ادامه ميدهند

٤٠٠ كارگر گندله سازی شركت گل گهر در سيرجان، ششمين روز اعتصاب خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند و در روز ٢٩ خرداد در محل كارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند.
كارگران این واحد٬ با سابقه پنج سال کار کماکان بصورت قراردادی در انتظار پايان پروژه و استخدام رسمی٬ كار احداث و راه اندازی گندله سازی را به سرانجام رساندند. ازاوایل سال جاری و پس از افتتاح شركت به كارگران اعلام گردید كه قرارداد آنان به پایان رسیده و نيروی کار جديد از طريق آزمون استخدامی بکار گرفته خواهد شد. پس از انجام آزمون٬ تنها چهل نفر از كارگران بكار گرفته شدند.
كارگران در اعتراض به این حیله و توطئه ای که برای اخراجشان صورت گرفته بود دست به اعتراض زدند و از روز دوشنبه ٢٤ خرداد اعتصاب خود را آغاز كردند. كارگران طی سه روز متوالی از ٢٦ تا ٢٨ خرداد در مقابل واحد اداری شركت گل گهر، به مقابل فرمانداری سيرجان رفتند و ساعاتی راهم درمقابل فرمانداری تجمع كردند. پس از بی پاسخ ماندن خواسته های کارگران دراعتراض به اخراجشان٬ تعدادی از آنان بعنوان نماینده برای پیگیری وضعیت خود راهی تهران شدند اما بدون نتيجه مشخص به سیرجان بازگشتند. روز ٢٩ خرداد کارگران این شرکت بار دیگر دست به تجمع زدند و خواهان پاسخگويی و حضور محمد جلال ماب مدير عامل شركت در تجمع اعتراضی خود گردیدند. اما باز هم پاسخی نگرفتند. در آخرين نشست بين نمابندگان کارگران با کار فرما٬ نمايندگان كارگران با اعتراض به بی مبالاتی و بی پاسخ ماندن خواسته هایشان جلسه را ترك گفتند.
در تجمع اعتراضی روز ٢٩ خرداد٬ حفاظت شركت گل گهر كارگران را مورد ضرب و شتم قرار داد و بین کارگران و عوامل کارفرما درگیری پیش آمد. بنا به گزارشها با حاد شدن موضوع، شورای تامين شهر برای مقابله با اعتراضات کارگران جلسه اضطراری تشکیل داد. كارگران گندوله سازی گل گهر سيرجان اعلام كرده اند كه تا پاسخ به خواست استخدام آنها در شركت به اعتراض خود ادامه خواهند داد.
حزب کمونیست کارگری، ضمن پشتیبانی و حمایت از کارگران گندوله سازی گل گهر سیرجان٬ بار ديگر بر نقش مهم خانواده هاي كارگران در پيشبرد قدرتمند اعتراضات كارگران تاكيد ميگذارد و از مردم شهر سیرجان میخواهد که از خواستها و مبارزات این کارگران حمایت کنند. اتحاد و مبارزه یکپارچه ضامن پیروزی و تحقق خواسته های ماست.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
سوم تیرماه ١٣۸۹، ۲٤ جون ۲۰١۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *