يك قانون براى همه، گزارشى از تظاهرات و راه پيمايى در لندن

امروز، ٢٠ جون برابر با ٣٠ خرداد، سالگرد قتل ندا، خيابانهاى لندن شاهد راه پيمايى صدها نفر از مردم آزاديخواه و عدالت طبى بود كه با شعارهايى چون “نه قانون شريعه، نه قانون اسلامى، نه قانون مذهبى، يك قانون سكولار براى همه” صداى آزاديخواهى، صداى مردم به تنگ آمده از دخالت مذهب در زندگى خصوصى شان و صداى زنان و كودكان قربانى قوانين اسلامى را به گوش جهانيان رساندند۔
مردم از ساعت ٢ تا ٤ بعد از در خيابان وايت هال و در مقابل دفتر نخست وزيرى برياتانيا تجمع كردند ، با سخنرانى هاى آتشين در دفاع از حقوق برابر براى همه و در مخالفت با دادگاه هاى شريعه و قوانين اسلامى و سر دادن مدام شعارهايى عليه قوانين تبعيض آميز، ضد زن و ضد انسانى شريعه و شعارهايى در دفاع از يك قنون سكولار براى همه شهروندان به صداى اعتراض ميليونها زن و مردى تبديل شدند كه در ايران و در ساير كشورهاى اسلام زده معنى واقعى قوانين اسلامى را با گوشت و پوست تجربه كرده اند۔
مريم نمازى، سخنگوى كمپين “يك قانون براى همه” كه مبتكر و سازمانده اين تظاهرات بود، در سخنرانى خود از جمله به اين نكته اشاره كرد كه وجود دادگاه هاى شريعه در بريتانيا محصول گسترش جنبش اسلام سياسى است كه با سرنگون شدن جمهورى اسلامى در ايران دوره افول خود را شروع خواهد كرد۔ مريم نمازى مردم آزاديخواه جهان را به حمايت از مبارزات مردم ايران براى پايان دادن به عمر حكومت اسلامى فراخواند۔
در قسمت ديگر همين خيابان صداى ديگرى به گوش ميرسيد۔ گروهى از جنبش اسلام سياسى در مقابل صف آزاديخواهان اقدام به تظاهرات كرده بودند۔ شعار هاى برجسته اين گروه عبارت بود از “مخالفت با قوانين شريعه مخالفت با سلام است”، “دموكراسى سرطان است اسلام راه حل است”و “قوانين اسلامى را به همه جهان گسترش ميدهيم”۔
راه پيمايى از ساعت ٤ بعد از ظهر از مقابل دفتر نخست وزيرى بريتانيا بطرف سفارت جمهورى اسلامى شروع شد۔ راه پيمايان با حمل بنرها و پلاكاردهايى كه بر روى آنها شعارهايى در دفاع از حقوق برابر انسانى و در مخالفت با قوانين تبعيض آميز اسلامى و مذهبى نقش بسته بود، با سر دادن شعارهايى در مخالفت با دخالت اسلام و مذهب در زندگى خصوصى و اجتماعى انسانها و در مخالفت با حكومتهاى اسلامى بعد از يك ساعت در مقابل سفارت جمهورى اسلامى تجمع كردند و شعارهاى سرنگون باد جمهورى اسلامى سر دادند۔
در اين تظاهرات و راه پيمايى كادرها و اعضا حزب كمونيست كارگرى ايران فعالانه شركت كردند۔
براى ديدن عكسهاى بيشتر به لينك زير مراجعه كنيد۔
http://www.demotix.com/news/362175/one-law-all-protests-london

تشكيلات حزب كمونيست كارگرى ايران-بريتانيا
٢٠ جون ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *