مردم تهران عليرغم حکومت نظامی به خيابان آمدند و دست به تظاهرات زدند

طبق اخبار رسیده بعدازظهر امروز ٢٢ خرداد به مناسبت سالگرد شروع خیزش انقلابی مردم، در برخی نقاط شهر تهران مردم دست به تجمع زدند و شعار دادند و مورد هجوم نیروهای سرکوب حکومت قرار گرفتند. از يکسو نيروهاي سرکوبگر حکومتي همه جا را قرق کرده و قصد ترساندن مردم را دارند٬ از سوي ديگر تجمعات در حال شکل گرفتن است ومردم و جوانان معترض وقعي به تشبثات رژيم ننهاده، به خیابان آمده اند تا در هر نقطه که بتوانند دست به تظاهرات بزنند.
طبق این گزارشات در ميدان فلسطين و امام حسين مردم شعار مرگ بر دیکتاتور دادند اما با هجوم فوری نیروهای سرکوب مواجه شدند و متفرق شدند. در پل حافظ نیز مردم جمع شدند و شعار دادند. اوباش اسلامی بلافاصله سر رسیدند و مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند اما طبق خبرها جرات دستگیری کسی را نداشتند. طبق گزارش یکی از خبرنگاران حزب در اطراف میدان صادقیه مردم حضور دارند و منتظر فرصتی برای تظاهرات هستند. طبق این گزارش در اکثر میدان های شهر تهران مردم حضور دارند و تلاش میکنند دست به تجمع بزنند. طبق گزارش یکی دیگر از خبرنگاران حزب، به منظور جلوگیری از ازدحام مردم اولین گاز اشک آور در امیرآباد شلیک شد. طبق این گزارش در دانشگاه شریف نیز علیرغم تشدید حضور نیروهای سرکوب، دانشجویان دست به تظاهرات زدند و در میدان ونک و اطراف کوی دانشگاه نیز فضا متشنج است. چهارراه ولی عصر، میدان ولیعصر و فردوسی نیز خبرهائی از تجمع و درگیری میرسد. طبق خبر دیگری در ايستگاه مترو ١٥ خرداد نیز بين مردم معترض و مزدوران درگيري رخ داده است. در این ایستگاه نيروهاي حکومت قصد دستگيري يک زن را داشتند که با مقاومت مردم روبرو شدند و يک مامور حکومتي مجروح شد. امروز همچنین کنترل حراست بر دانشگاهها تشدید شده و ورود و خروج از دانشگاه تهران و برخی دیگر از دانشگاهها به سختی صورت میگیرد.
شب گذشته نیز در بسیاری از نقاط تهران و اصفهان و شیراز مردم شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای و اصل ولایت فقیه دادند و به استقبال ٢٢ خرداد رفتند.
تلاش جوانان و مردم آزادیخواه در تهران برای برگزاری تظاهرات همچنان در جریان است.
زنده باد مردم آزادیخواه تهران
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ خرداد ١٣٨٩، ١٢ ژوئن ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *