٢٢ خرداد نقطه اوج دیگری در تداوم انقلاب مردم بود

روز ٢٢ خرداد علیرغم حکومت نظامی اعلام نشده و بسیج انواع اوباش سرکوبگر برای جلوگیری از به خیابان آمدن مردم و در حالیکه موسوی و کروبی مردم را از حضور در خیابان برحذر داشتند، هزاران نفر در تهران به میدان آمدند و شعار دادند و با نیروهای مزدور حکومت درگیر شدند و حرکتشان بلافاصله در سراسر جهان انعکاس یافت. در مشهد و اصفهان و شیراز و رشت و ساری نیز تظاهرات هائی برپا شد. مردم به خیابان آمدند و با روحیه ای سرشار از امید و رزمندگی نشان دادند که همه جا در کمین نشسته اند و از هر فرصتی برای اعتراض استفاده میکنند. ٢٢ خرداد نشان زنده بودن انقلاب و عزم و اراده مصممانه مردم برای به زیر کشیدن رژیم ورشکسته اسلامی بود.
در مقابل روحیه اعتراضی بالای مردم، گزارشات متعدد حاکی از روحیه باختگی و شکنندگی نیروهای سرکوب رژیم بود که این خود ناشی از حاد بودن دعواهای درونی رژیم، بحران همه جانبه و استیصال و انزوای بین المللی رژیم از یکطرف و فضای بالای اعتراضی در سراسر جامعه و در بخش های مختلف مردم است. نه راه حلی برای حل بحران رو برشد و عمق یابنده اقتصادی و سیاسی در مقابل رژیم است و نه سرکوبها و بگیر و ببندها و اعدامهائی که بویژه در روزهای گذشته شدت گرفته، کمکی به رژیم کرده است. همه چیز نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی چشم اندازی برای فائق آمدن بر معضلات عمیق خود ندارد و مردم نیز راهی جز تداوم و تشدید مبارزه برای سرنگونی حکومت ندارند.
در ماههای گذشته اپوزیسیون حافظ نظام مردم را به سکوت و خانه نشینی دعوت کرده اند. اما مردم وقعی نگذاشتند، روز اول مه فراخوان دادند و به میدان آمدند، در مقابل اعدام زندانیان سیاسی در کردستان دست به اعتصاب عمومی زدند و حرکت بزرگ و باشکوهی ایجاد کردند و روز ٢٢ خرداد در میادین مختلف تهران و در تعدادی از شهرهای بزرگ به خیابان آمدند. تقویت چپ و رادیکالیسم و عبور از موسوی- کروبی و جریانات حافظ نظام که در اعتراضات ماههای اخیر آشکارتر از همیشه است، مهمترین فاکتور برای تداوم و پیروزی انقلاب است و ٢٢ خرداد نقطه عطفی در این روند به حساب میاید. این روند را باید با تعین بخشیدن بیشتر به انقلاب، هرچه بیشتر تحکیم و تقویت کرد.
حزب کمونیست کارگری زنان و جوانان، کارگران و دانشجویان و همه مردم آزادیخواه را به شدت بخشیدن به مبارزه در عرصه های مختلف و تداوم هرچه قدرتمندتر انقلاب فرامیخواند. روزهای آتی بویژه روز ٣٠ خرداد را به روز بزرگ قدرتنمائی در مقابل رژیم مستاصل اسلامی تبدیل کنیم.
زنده باید انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ خرداد ١٣٨٩، ١٤ ژوئن ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *