در باره ناپدید شدن داریوش شکوف فیلمساز مخالف جمهوری اسلامی ساکن آلمان

داریوش شکوف یکی از مخالفین جمهوری اسلامی از روز ۲۴ مه تا کنون ناپدید شده است و از او خبری در دست نیست. آنچه که به این مفقود شدن ویژه گی می بخشد پیشینه سیاسی داریوس شکوف بعنوان یکی از مخالفان سرسخت جمهموری اسلامی است. او یک فیلم ساز است که در آخرین فیلمش “ایران زندان” به حوادث پس از ۲۲ خردادماه پرداخته و از سرنوشت زندانیان در شکنجه‌گاه‌های جمهوری اسلامی سخن می‌گوید. چند هفته پیش این فیلم در سینمای بابیلون برلین به نمایش درآمد. او به دفعات و به اشکال گوناگون علیه جمهوری دست به اعتراض زده است. پلیس برلین می‌گوید هنوز هیچ ردپایی از او پیدا نشده است.
با توجه به سابقه اعمال تروریستی جمهوری اسلامی در خارج کشور و تحرکات مذبوحانه اخیرش بسیاری از مردم به حق نگران این هستند که مفقود شدن داریوش شکوف به اعمال تروریستی جمهوری اسلامی در خارج ارتباط داشته باشد.
از نظر ما دولت آلمان مسئول جان داریوش شکوف است و باید برای پیدا کردن وی با همه امکانات لازم وارد عمل شود. اپوزیسیون جمهوری اسلامی پیش از این بارها شاهد قصور و کوتاهی دول غربی در پیگیری پرونده هایی بوده است که رد پای جمهوری اسلامی و تهدید جانی مخالفین رژیم در آن وجود داشته است. هیچ کوتاهی و قصوری در بررسی این پرونده که تنها می تواند نشانگر رفتار مماشات جویانه دول غربی با جمهوری باشد٬ قابل قبول نیست و از نظر ما پیش از این شدیدا محکوم است.
در عین حال ما در مقابل تلاشهای مذبوحانه جمهوری اسلامی در خارج کشور باید با هوشیاری برخورد کنیم و با اطلاع رسانی و افشای روشهای توطئه آمیز این رژیم٬ اقدامات مذبوحانه جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به مخالفین رژیم در خارج کشور را عقیم بگذاریم. تنها راه پایان دادن به تروریسم جمهوری اسلامی سرنگونی آن است. ما همه مردم آزدایخواه را به اعتراض وسیع و گسترده علیه جمهوری اسلامی فرامی خوانیم.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
١۱ خرداد ١٣٨٨ ٬ ۱ ژوئن ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *