اعتصاب هزاران کارگر سد گتوند علیا در خوزستان

طبق گزارش یکی از خبرنگاران حزب٬ هزار کارگر شرکت اکتشافات که یکی از پیمانکاران سد گتوند علیا بر روی رود کارون است٬ از روز ١ تا ١٢ اردیبهشت در اعتراض به تعویق دستمزد فروردین ماه دست به اعتصاب زدند و موفق شدند دستمزد یکماه خود را نقد کنند. کارگران تصمیم گرفته اند در صورتیکه دستمزد ماه اردیبهشت آنان نیز به تعویق افتد دست به اعتصاب بزنند زیرا بیم آن میرود که این پیمانکار به کار خود خاتمه داده و کارگرانش را اخراج کند و از پرداخت دستمزد آنها خودداری کند.
طبق همین گزارش سه هزار کارگر شرکت تابلیه که یکی از شرکت های تحت پوشش بنیاد مستضعفان است
و کار قالب بندی و ساختمانی و بتن ریزی سر ریز این سد را انجام میدهد٬ در اعتراض یه ٥ ماه دستمزد معوقه دست به یک اعتصاب ٥ روزه در اردیبهشت ماه زدند و با وعده دریافت دستمزد به سر کار برگشتند٬ اما وعده ها توخالی از آب درآمدند و کارگران مجددا در روزهای گذشته اعتصاب را از سر گرفته اند.
بنا به همین خبر دارندگان بیل ها و ماشین آلات سنگین و همچنین مینی بوس های استیجاری ایاب و ذهاب کارگران نیز به اعتصاب پیوسته و خواستار مطالبات خود شده اند.
لازم به توضیح است که سد گتوند علیا بر روی رود کارون قرار دارد و توسط قرارگاه خاتم الانبیای سپاه و وزارت نیرو و یک شرکت فرانسوی در ١٢ کیلومتری شهر گتوند در حال ساخته شدن است و کارگران بخش های مختلف این سد در دو شیفت کاری ١٢ ساعته و در شرایطی بسیار نا امن کار میکنند.
حزب کمونیست کارگری از مبارزه کارگران سد گتوند علیا در خوزستان قاطعانه حمایت میکند و نپرداختن دستمزد کارگران را یک جنایت آشکار کارفرمایان و جمهوری اسلامی میداند. حزب کارگران بخش های مختلف سد را به برگزاری مجمع عمومی و تصمیمات متحد و یکپارچه فرامیخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٦ خرداد ١٣٨٩ ٬ ٢٧ مه ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *