wpi-Logo

پرویز پوینده و حامد رضائی: پیام به کنگره دهم

پیام به کنگره دهم حزب کمونیست کارگری ایران

با سلام های گرم به همه رفقا

کنگره دهم حزب ما در شرایط ملتهبی تشکیل میشود. بحران های متعددی گریبان رژیم اسلامی را گرفته است. جامعه هم دستخوش شدیدترین تبعیضات و نابرابری هاست و البته از همه مهمتر کشور صحنه مبارزات کارگران و مردم معترض است. حزب ما طی این چند سال مباحث و موضعگیری های عمیقا درستی ارائه کرده و بدون ابهام و مصمم به پیش رفته است. اما اگر معتقد باشیم که دوره ای از تحولات انقلابی آغاز شده باید به سرعت آماده شویم. مهمترین کار حزب ما تعریف و شناساندن حزب به مثابه آلترناتیو وضع موجود است و در مرتبه دوم ایجاد یک ستون فقرات کمونیستی- کارگری در راس جنبش های اجتماعی موجود و کسب هژمونی سیاسی در این جنبش ها است. بحث تلاش عظیم و پرشوری است که بتوانیم جامعه را رهبری کنیم. اگر چه ما شاهد چنین روندی در فعالیت های حزب هستیم و گفتمان های چپ و حزبمان را در جنبش های اجتماعی  به روشنی میشود دید، ولی حرف ما تعمیق و سرعت دادن به این روند و به این فعالیت است.

با تحرکی که در جنبش کارگری و در عرصه های مختلف مبارزه هست، کار ما سازمان دادن، نیرو جمع کردن، و بردن گفتمانهایمان در تمام جنبش هاست. کار ما حضور فعال در مدیای اجتماعی که بستر تحرک جنبش های اجتماعی است و امروز کاملا به اعتراضات خیابانی وصل است، می باشد. تا در سطحی گسترده در گروههای چند هزار نفره ای که در این مدیا شکل میگیرد تاثیرگذار باشیم. نمونه اش گروههای مبارزاتی معلمان است که بستری برای ارتباط وسیع بین آنان است و معلمان را توانا ساخته که به پای فراخوان های اعتراضی سراسری بروند. در عین حال بحث بر سر ریشه دواندن در همه مراکز صنعتی و دانشگاهی و ایجاد هسته های فعال حزبی در این مراکز است. به اعتقاد ما این روندی است که باید استراتژی حزب برای انقلاب و به میدان آمدن کارگران و بخش نود و نه درصدی های جامعه و دخالتگری آنها باشد.

رفقا! کارنامه حزب ما کاملا قابل دفاع و افتخارآمیز است اما ما باید برای اینکار بزرگ و شورانگیز، برای انقلاب خود را آماده کنیم و ما خود را در پیشبرد این نقشه مهم سهیم میدانیم. باید تاکید کنم که هیچ کار بزرگی بی شور و شوق انجام نمیگیرد.

دست همه شما را صمیمانه و به گرمی میفشاریم.

زنده باد سوسیالیسم و زنده باد حزب کمونیست کارگری

۲۲ بهمن ۱۳۹۵

پرویز پوینده و حامد رضائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *