كاهش دستمزد كارگران شركت مخابرات لرستان یک جنایت آشکار است!

هشدار به همه کارگران و کارمندان در سراسر کشور:
این یک جنایت است و باید در نطفه خفه شود
بنا به خبری كه ایلنا، خبرگزاری كار جمهوری اسلامی، روز ٤ خردادماه منتشر كرده است، هیأت مدیره شركت مخابرات لرستان با صدور بخشنامه ای تصمیم به کاهش دستمزد كاركنان این شركت از ماه خرداد کرده است. قرار است دستمزد چندرغاز کارگران را به میزان ١٥ درصد كمتر از تعرفه های سال ٨٨ محاسبه و پرداخت کنند. گفته می شود كه این تصمیم با هدف صرفه جویی و كاهش هزینه های اضافی! توسط اعضای هیأت مدیره اتخاذ شده و به همین دلیل از ابتدای هفته جاری تمامی كاركنان به صورت پاره وقت مشغول به كار شده اند. این خبر می افزاید كه تعداد این كارگران حداقل ٩٩٩ نفر می باشد كه بصورت قراردادی و پیمانكاری مشغول بكار هستند.
این تصمیم یک جنایت آشکار است که حقوق یک سوم زیر خط فقر مردم زحمتکش تحت عنوان صرفه جوئی و در روز روشن مورد دستبرد قرار میگیرد. و این جنایت فقط و فقط به پشتوانه نیروی سرکوب یک حکومت جنایتکار صورت میگیرد. حکومت یک مشت دزد و چپاولگر که مبارزه کارگر علیه همین احجافات و دزدیها و قلدری ها و سوء استفاده های آشکار را سرکوب میکند و حق اعتراض و تشکل را در قوانین ارتجاعی اش ممنوع کرده است. تنها راه٬ پایان دادن به بساط این حکومت٬ به بایگانی سپردن کل قوانین آن٬ درهم شکستن نیروهای سرکوب آن و برچیدن بساط استثمار و نابرابری و فقر و محرومیت است. انقلاب مردم ایران برای تحقق همین اهداف است و روزی که بساط این جنایتکاران در هم پیچیده شود دور نیست.
حزب کمونیست کارگری اقدام جنایتکارانه هیئت مدیره شرکت مخابرات لرستان را شدید محکوم میکند و همه کارگران این کارخانه و خانواده هایشان را به اعتراض یکپارچه و قدرتمند فرامیخواند. این تصمیم باید فورا ملغی شود. حزب همه مردم شریف و آزاده لرستان را به تماس گرفتن با کارکنان مخابرات٬ حمایت فعال از آنها و شرکت در تجمعات اعتراضی آنها فرامیخواند. این مساله به همه کارگران و کارکنان زحمتکش ادارات در لرستان و در سراسر کشور مربوط است. موفقیت هیئت مدیره مخابرات لرستان٬ راه را بر سایر هیئت مدیره ها و کارفرمایان یعنی این قشر انگل و مفتخور جامعه برای تعرض به چندرغاز دستمزدها و حقوقها باز میکند و باید با اعتراض همه مردم در سراسر کشور مواجه شود و در نطفه خفه گردد.
آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٥ مه ٢٠١٠ ٬ ٤ خرداد ١٣٨٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *